Bali - Heenreis

31 juli 2017 - Bali, Indonesië

Na een lange reis (25 uur van deur tot deur) zijn we aangekomen bij Sol Beach House in Benoa.
We zijn eerst vanuit Amsterdam naar Dubai (6 uur) gevlogen met Emirates. We wisten dat het op Schiphol druk zou zijn maar niet gedacht dat we een uur en een kwartier in de rij zouden moeten staan om onze koffers te droppen (we zijn al online ingecheckt). Na een beetje vertraging zitten we eindelijk in de lucht. We hebben in Dubai maar 2 uurtjes om over te stappen. Hopelijk kunnen ze nog de vertraging inhalen zodat wij onze volgende vlucht halen. We krijgen nog avondeten en dan gaat het licht in het vliegtuig uit: Slaap tijd! Maar we gaan niet slapen. We hebben een eigen entertainment scherm op de stoel voor ons met heel veel films, muziek, spelletjes en informatie over de vlucht.
In Dubai aangekomen moeten we meteen door naar de veiligheidscontrole en naar de gate. Onze koffers worden gelukkig door het vliegveld zelf naar het andere vliegtuig gebracht dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Het vliegveld in Dubai is best groot. we moeten goed doorlopen. Bij de gate aangekomen zien we al wel staan: “last call”. Oei. Net gehaald. We worden met bussen naar het vliegtuig gebracht. Wat nog niet zo raar zou zijn als we niet een halfuurtje aan het rijden zouden zijn en nog eens een kwartiertje zouden moeten staan om in het vliegtuig te stappen. We vinden het een beetje raar maar ze zouden vast wel weten wat ze doen toch?
En dan begint de lange vlucht (8uur en drie kwartier) naar onze eindbestemming. We krijgen weer eten, we kijken nog een filmpje, we slapen, krijgen weer wat eten, nog een filmpje. Zijn we er nog niet? Dan maar nog een beetje proberen te slapen.
Uit eindelijk landen we om 22.00 lokale tijd op Bali. Even langs de douane, koffers ophalen (duurt heel lang voor we ze hebben) en onze touroperator zoeken.
We vinden hem snel (tussen andere 100 mensen met brieven in de hand):een mannetje van tui. Hij moet even zijn chauffeur bellen dat hij mag komen. Het duurt een tijdje tot de taxi er is. Het is druk rond het vliegveld. Het mannetje van tui stapt ook samen met ons in de taxi en begeleid ons helemaal tot de balie van ons hotel. Hij vertelt nog veel over Bali (veel dingen wisten we zelf al). Hij had wel veel praatjes.
De medewerkers in het hotel zijn ook erg vriendelijk. We krijgen uitgebreid uitleg over alles en worden naar onze kamer begeleid. In het kamer wordt ook alles uitgebreid uitgelegd.
We gaan nog even rondkijken op het resort, eten een klein hapje en dan gaan we slapen. Het is al inmiddels 2 uur s’nachts.

We gaan de komende dagen lekker relaxen.

1. Corine:
    31 juli 2017
    Jongens wat mega vermoeiend zeg. Jullie waren super blij eindelijk een bed te hebben. Dat wordt even bijkomen van de rit. Gelukkig gezond en veilig aangekomen. Geniet ervan samen. Bedankt voor jullie verhaaltje. We genieten er weer van. Liefs xx Corine en Adrie
  2. Thea en Ben:
    2 augustus 2017
    Prachtig strand,,lekker niksdoen. Geniet er maar lekker van.
  3. Thea en Ben:
    3 augustus 2017