Dag 11: Sorrento / 1e dag terugreis

16 oktober 2017 - Luzern, Zwitserland

Vandaag stond de wekker op 7:00. Dat lijkt wel een werkdag! Na het ontbijt checken we uit, betalen ongeveer even veel voor het eten en drinken als voor de kamer zelf en om stipt 9:00 zijn we onderweg. Het is maar een kleine 1800km naar huis. Kuch.

Nou houden wij van Limoncello. En Sorrento is de Limoncello hoofdstad van Italië. En we komen recht door Sorrento. 1+1=2: er moet even gestopt worden! We hadden op internet al een leuk winkeltje gevonden. Sorrento blijkt een mooie stad, maar ook hier is parkeren lastig. We zien zelfs plekjes voor €30,- per uur! Dacht het niet... We rijden het winkeltje voorbij want daar is geen enkel parkeerplekje en komen weer in allerlei drukke en kleine straatjes terrecht met verkeerschaos en overal scooters. Uiteindelijk komen we bij de haven uit om daar te besluiten: laat dan maar zitten, naar huis! Terwijl we van de haven terug navigeren komen we door een grote straat vlakbij de beoogde limonchellowinkel. En jawel, een parkeerplekje vrij langs de straat! Snel een parkeerkaartje gekocht voor een normale prijs en op naar de winkel.  Daar moet de huisgemaakte limoncello natuurlijk eerst geproefd worden en zo zitten we rond half 10 's ochtends al aan de alcohol 🍸😄.  Ze hebben wat verschillende soorten (ook met meloen en sinaasappel) maar de klassieke blijkt het lekkerst, dus die kopen we. Achter de winkel zit de citroentuin waar we nog een kijkje nemen en dan gaan we snel weer verder kilometers maken! 🚘

Jawel, een echte Sorrentese citroen   Mjammie! Limoncello! Uit Sorrento!

Tegen een uur of 6 wordt het duidelijk dat we Duitsland niet meer halen. We zijn dan in de buurt van Milaan. We boeken een Holliday Inn naast de snelweg in Zwitserland en eten in Italië nog 1x bij de Mac. Om 22:15 zijn we bij het hotel Luzern-Neuenkirch. 13 uur gereden, maar we zijn over de helft!

1. Corine:
    17 oktober 2017
    Waarschijnlijk vandaag weer vroeg uit de veren en kilometers vreten. Hopelijk niet te veel file in Duitsland. Goeie reis en geniet nog lekker na xx Ohw ja thuis weer voordelig parkeren. Gratis daar houden Nederlanders van 😉