Dag 12: Tweede dag terugreis

17 oktober 2017 - Helmond, Nederland

Ons Holliday Inn hotel in Zwitserland is een wereld van verschil met Italië. Nieuw, strak, modern. Ziet er allemaal goed uit hoor. Behalve dat je per device een WiFi code krijgt en die doen het niet allemaal. En Zwitserland doet niet mee met de EU roaming afspraken, dus zonder wificode niet internetten.😱

Bij het ontbijt ziet het zwart van de Indiërs. Blijkt dat er een paar bussen Indiërs die in Nederland wonen in het hotel slapen en die zijn allemaal tegelijk gaan ontbijten. Voor ons is even geen plaats, het ontbjjtzaaltje barst uit zijn voegen. Eerst even koffie drinken in de lobby dan, maar ook daarna is er met moeite een tafeltje te vinden. Wel een prima ontbijtje verder.

Op naar Nederland. Weinig echte files gehad maar in Duitsland is het net te druk om de topsnelheid van de auto echt uit te proberen. Op de stukken zonder limiet steeds verkeer. Eén keer tikken we 214 km/h op de teller aan. Tegen etenstijd zijn we thuis. Vandaag 7 uur gereden, gisteren 13.

Om de dag en vakantie in Italiaanse stijl af te sluiten gaan we eten halen bij I Fratelli in Stiphout. Ondanks al onze Italiaanse reizen en het goede eten daar, komen de lekkerste pizza's die ik ooit gehad heb uit ons eigen Helmond 😀. Maar ze worden wel gebakken door vader en zoon uit Napoli. Als we vertellen dat we net terugkomen uit die regio wordt vader zo enthousiast dat hij vergeet de pizza van iemand anders uit de oven te halen als we staan te kletsen. Die is dus verbrand. Oeps!

Tot zover ons reisje, bedankt voor het volgen.

Ciao!

1. Corine:
    17 oktober 2017
    Geen bus Chinezen of Japanners maar Indiërs hihi dat is heel ongewoon toch.
    Goede ontbijtbodem gemaakt om de rit voort te zetten. Wat fijn dat je dan na zoveel uur reizen een goede Italiaanse pizza op eigen bodem kan eten 😂
    Heb nog een fijne avond samen. Voor straks welterusten . Bedankt voor de fijne gezellige mooie vertel verhaaltjes weer. We gaan het weer missen xxx