Dag 4: Alfa Romeo museum Arese en Savona

19 mei 2016 - Savona, Italië

Het nieuwe Alfa logoGisteravond en vanochtend tot op het moment van uitchecken een nieuw hotel gezocht en op de valreep gevonden. Alle spullen in de auto en eerst naar Arese (bij Milaan): naar het Alfa Romeo museum. Dit is een uurtje rijden van Verbania.

Het museum is op het terrein waar de oude Alfa fabriek was. Het schijnt dat dit een paar jaar terug helemaal vervallen was, maar het museum is helemaal verbouwd en niet lang geleden heropend. Het is leuk gedaan, ziet er mooi uit met een goed beeld van Alfa's rijke historie.

Alfa Romeo museum - De eerste Alfa

Veel auto's, maar ook afwisseling met filmzaaltjes en zelfs een "4D Experience" (een 3D filmje met bewegende stoelen en wind en waternevel in je gezicht). Voor de Alfa liefhebber een leuk en mooi museum! Met een uur of 2 staan we weer buiten, de nieuwe Giulia is ook hier nergens te bekennen (weird, de productie is nu echt gestart, er is een showroom maar daar staan alleen Giulietta's en MiTo's. Je zou zeggen dat je je nieuwe model daar toch ook neer zet?)

Alfa Romeo museum - 1

Na het museum rijden we naar de westkust, naar Savona (in de buurt van Genova) waar we vanochtend ons volgende hotel geboekt hebben. Dat blijkt een vreselijk plaatsje en het hotel is van buiten ook niet veel soeps.  Oeps! En het was niet eens zo goedkoop. Dit is het uitzicht vans ons balkon:

Uitzicht van balkon Mare Hotel

Vergelijk dat nog maar eens met de foto van het uitzicht van het balkon in ons vorige hotel!

Binnen is het hotel wel aardig en ze hebben een mooie tuin gemaakt met zwembad aan het strand, best een contrast met de voorkant waar wij een kamer geboekt hebben want zeezicht was echt te duur hier.

Mare Hotel tuin 1

Na het inchecken maken we een lange strandwandeling. Deze streek heet de Italiaanse Bloemenrivièra en moet heel mooi zijn maar dat is dus duidelijk niet hier. Bij nader inzien: in een reisgidsje dat we hebben staat ook wel dat Savona geen pareltje is.

Het prachtige Savona

Na de wandeling eten we (pizza) in een grappig restaurantje aan het strand met een grappig heel klein obertje. Het wijntje, biertje, water, tiramisu en espresso erbij maken het toch geen goedkoop etentje (meestal is pizza heel erg veel goedkoper dan de gebruikelijke meergangen etentjes hier).

Morgen gaan we op zoek naar de mooie plekjes van de Bloemenrivièra. Tenzij de weersvoorspellingen uitkomen en het echt 25 graden en zonnig wordt. Dan blijven we misschien wel op onze luie billen bij het zwembad of op het strand liggen!

1. Corine:
    19 mei 2016
    Soms valt het mee en soms valt het tegen, dus gemiddelde genomen : geen slechte dag toch. Heb een goede nacht xx