Dag 1: Helmond naar Verbania

16 mei 2016 - Verbania, Italië

Dag 1 van De Grote Alfa Giulietta Afscheidstour.

Na ruim 4 jaar (het leasecontract is al in februari dit jaar verlopen) moet de (ondanks al de gebreken) geliefde Giulietta vervangen worden. Hoe beter afscheid te nemen dan nog 1 keer met de Bella naar Italië?

Bijna volgens planning vanochtend vertrokken uit het koude Nederland (11 graden). De reis ging bijzonder voorspoedig, geen enkele file gehad. Wel regen onderweg maar richting de Zwitsers-Italiaanse grens breekt de zon weer wat door. We zijn op tijd en willen over de Gotthardpass in plaats van de tunnel: veel mooier en niet ontzettend veel langer. Helaas is de pass nog steeds dicht. Dus toch de tunnel. Rond 19:00 komen we aan op onze bestemming bij Lago Maggiore: Hotel Zust in Verbania. Dat is nog 5 minuten eerder dan TomTom aangaf bij vertrek en dat is nooit eerder gelukt. Meestal komt er wel 1-2 uur bij vanwege files en stops om te tanken en te eten. Maar deze keer niet dus: we zijn er blij mee! Het laatste stuk langs het meer is op zijn Italiaans: smal, bochtig maar mooi en met de auto in standje Dynamic zit ik heerlijk te sturen.

Giulietta snuffelt aan Lago Maggiore.

De omgeving is mooi, het weer redelijk (19 graden en redelijk zonnig) en het hotel is prima. Geen superdeluxe, dat wisten we maar het is boven verwachting netjes, we worden weer heel vriendelijk onthaald (dat hebben we de laatste jaren steeds in Italië) en het uitzicht vanaf het balkon is prachtig.

's avonds zijn we nog even het stadje in geweest en hebben heerlijke pizza's gegeten in een restaurantje dat behoorlijk populair bleek. Binnen geen plek en terwijl we op een vol terras aten stonden er de hele tijd mensen in de rij om naar binnen te gaan. In het stadje zelf lijkt niet veel te beleven en het was best frisjes 's avonds.

Uitzicht vanaf balkon bij hotel Zust