Dag 4: Verona

9 oktober 2017 - Verona, Italië

Vandaag naar Verona geweest. Het is lekker weer, maar toch zien we voornamelijk mensen met jassen, lange broeken, etc. We hebben het idee dat we er wel heel toeristisch uitzien in hemdje met korte mouwen en jurkje.  Pas later in de middag zien we andere mensen ook zomers gekleed, en het is dan ook echt warm.

We waren rond 12:00 in het centrum. Een middag om Verona te zien. Dat gaat ons zeker lukken! We beginnen bij Castelvecchio met de brug Scaligero over de rivier Adige.

Castelvecchio   Scaligero brug

Dan de stad in door de Porte dei Borsari en Piazza Erbe (waar markt is) naar het huis van Giulietta. Op het binnenplaatsje kun je het balkon zien waar Julia op stond als Romeo haar bezocht in het verhaal van Shakespeare. Het is gezellig druk en er zijn allemaal romantische winkeltjes omheen. Je kunt het huis in, maar nu even niet, want gesloten tot half 2.

Dus even een terrasje op het plein bij de arena. Daarna gaan we de arena in. Indrukwekkend hoor, de bouw begon ergens voor Christus en het was klaar 30 na Christus. En nu vooral in het gebruik voor opera voorstellingen.

Park met uitzicht op de arena   Binnenkant arena

Na de arena zijn we naar de tombe van Julia gegaan. Dat was een stukje lopen en zoeken maar viel tegen. Het was €4.50 entree en dan zie je alleen een lege stenen graftombe in een vochtige kelder en een museum met wat kunstwerken. Bij de entree zoeken we deze info eerst op internet op en besluiten dat maar niet te doen.

Op naar het volgende terras op de Piazza Elba (met een super leuke zingende en grapjes makende ober). We zitten nog net in het zonnetje en als de drankjes en broodjes op zijn gaan we nog eens terug naar het huis van Julia om er naar binnen te gaan.  Binnen wat oude spulletjes waarvan het niet heel duidelijk is of ze uit die tijd zijn of niet. Je kunt wel het balkon op en net voor ons wordt een Japans meisje ten huwelijk gevraagd door haar vriend die op het balkon op zijn knieën gaat met een ring! Luuv is in the air!

Het is dan rond half 6 en we hebben wel alles gezien wat we wilden zien en gaan teug naar de auto. In de verte zien we nog wel wat kerken en een kasteel op een berg maar die staan niet op onze toerist map. We zoeken even op internet, voeren de naam in op de navigatie en gaan rijden. Mis, een kerk in de buurt. Een andere dan: dat is wel raak. De navigatie stuurt ons wel weer via achterlijk kleine straatjes waar de auto maar net door past, maar we komen bij een kerk (Santuario Madonna di Lourdes) van waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad.

Santuario Madonna di Lourdes   Uitzicht over Verona

Dan terug naar het hotel, we zoeken een restaurant net ervoor. Het blijkt een prima tentje te zijn waar we een lekkere paella eten met een glaasje sangria.

Dan terug naar het hotel, want ons dillema is in deze regio blijven of verder naar de Amalfikust? Dat was eigenlijk het plan maar is wel nog eens 800 km rijden. En hier is het ook lekker weer. Daar wel nog wat warmer maar het is wel een hele dag rijden. We wikken en wegen maar besluiten het toch te doen. Morgen een stukje van de wijnroute onder Florance rijden en dan door naar Amalfi.

1. Corine:
    9 oktober 2017
    Gelukkig geen schade gereden in smalle straatjes. Ik heb dat met de camper eens gedaan. Beiden kanten geparkeerd in een mega smal straatje. Kon een vloeipapier tussen de auto's en camper.
    Ik zou zeggen veel tourplezier morgen. Neem niet al te smalle straatjes 😉 xx