Dag 6: Pompeï

11 oktober 2017 - Pompei, Italië

We checken uit bij ons goedkope hotel en gaan richting Amalfikust. We rijden Rome voorbij (eerst was het plan om ook Rome te bezoeken maar we besluiten om dat maar een andere keer te doen). We stoppen wel in Pompeï.

Pompeii

Het idee was even snel rondkijken en dan verder naar ons hotel, maar Pompeï is grooooooot! We zijn aardig wat uurtjes aan het rondkijken, alhoewel je het op een gegeven momenteel ook wel geloofd hoor, veel oude stenen ja. 😀

Huis van de Faun

Maar het is indrukwekkend te zien. Ook leuk: in de gangen van de colleseum is een tentoonstelling over Pink Floyd omdat ze de eerste (en nog steeds enige?) band zijn die daar in 2000 jaar gespeeld hebben. En ik ben wel een beetje een Floyd fan, dus leuk om te zien. Bij de uitgang is nog een boekenwinkel, museum en ruimte waar een film met 3D reconstructies van Pompeï te zien is. Leerzaam!

Amfitheater

Daarna door naar de Amalfikust kust. We hebben een mooi hotel in Massa Lubrense. We blijven de komende 5 dagen hier om van het lekkere weer te genieten. Het is echt een super-mooi hip-chique hotel en de prijs valt mee terwijl de meeste goede hotels direct aan de Amalfikust onbetaalbaar zijn. We vroegen ons al af wat het addertje onder het gras is. Dat blijkt dus te zijn als je hier wilt eten. Dat is behoorlijk aan de prijs. En bijvoorbeeld geen glaasje wijn, je kunt alleen een hele fles krijgen. Dus we laten ons een flesje van €36,- aansmeren maar die bewaren ze dan wel voor de volgende dag voor je als je hem niet op krijgt. Weten ze ook weer zeker dan je dan weer daar eet. 🤔. Wel hele lekkere wijn trouwens, nog beter dan die we tijdens de wijnroute gehad hebben. Het eten is ook heel lekker en het restaurant ziet er geweldig uit: half open met uitzicht over zee.

Dat is nou nog eens een "room with a view"

1. Corine:
    11 oktober 2017
    Leuke trip hoor. Maar goed dat de wijn lekker is ppfff 36 euro. Ze schonken het toch wel in borrel glaasje. Nippen van zo'n glaasje geen slokken. Zo lang mogelijk plezier van hebben 😂😂