Dag 7: Relaxen bij hotel Delfino in Massa Lubrense

12 oktober 2017 - Massa Lubrense, Italië

Vandaag gaan we lekker bij ons hotel relaxen. Het ontbijt is wat karig voor een hotel als dit en de koffie is heel erg vies. Om 9:45 beginnen ze al op te ruimen (ontbijt is tot 10:00) en dingen zijn al even niet aangevuld. Minpuntjes.

Na het ontbijt gaan we naar het zwembad. Heerlijk weertje hier. Het hotel ligt bovenop een klif. Het zwembad ligt een stukje lager dan onze kamer en vanaf het zwembad kun je nog trappen langs de klif nemen voor lager gelegen zonneterassen en zelfs helemaal naar de zee.

Trap naar zee bij hotel Delfino

Dat laatste doen we ook. Hmm het water is best koud. We plonsen toch het erin en zwemmen een stuk de baai uit en de zee op.

Baaitje uit zwemmen.

Het hotel is werkelijk prachtig gelegen en alles is mooi verzorgd. Beetje jammer dat je wel het gevoel krijgt dat ze je zo veel mogelijk geld uit de zak willen kloppen. Lunch ook weer: geen broodjes ofzo bij de poolbar, dus naar het restaurant  waar je de volledige kaart krijgt (dat is wel typisch Italiaans trouwens).  Geen glaasje rosé maar verplicht een fles nemen (een klein flesje zou €10 kosten). Voor dat flesje, 2 hamburgers een biertje en water tikken we dan bijna €50 af! Blijkt dat ze per ongeluk een grote fles gerekend hebben. Wordt wel gecorrigeerd maar goedkoop wordt het niet.

Zonneterras bij hotel Delfino

Maar het hotel en de omgeving is dus prachtig, het weer is heerlijk dus wat zeuren we nou? 😎

Zonsondergang van hotel Delfino

We eten weer bij het à la carte restaurant. De fles wijn van gisteren wordt netjes gebracht maar al snel volgt een dillema: er zitten nog maar 2 kleine glaasjes in. En dat smaakt toch echt naar meer! Bestellen we nog een fles of niet? We hebben er wel erg zin in, vragen om de wijnkaart (met het idee om een goedkoper flesje uit te zoeken) en laten ons vervolgens overhalen nog een duurdere dan gisteren te pakken. 😱. Maar dan hebben we wel een hele volle, zware wijn uit deze streek ( een Azienda Vinicola de Angelis Nero Del Casso) Hij is lekker en perfect voor bij het avondeten maar niet een wijntje dat je 's middags in de zon drinkt! Het eten is ook weer heerlijk.

1. Corine:
    12 oktober 2017
    Wat een prachtige foto's. Genieten hoor. Beetje jammer van de minpuntjes.
    Ik geniet hier wel van de Egri bikavér uit Hongarije. Gewoon een paar doosjes meegenomen. Blijf ik toch ergens een Hollander. Alhoewel bij mijn weten nemen Hongaren ook alles zelf mee. Zie je wel ik heb me goed aangepast 😂
    Nog veel plezier samen xx