Bali - Fietsen bij Nusa Dua

3 augustus 2017 - Benoa, Indonesië

Na een paar dagen op een strandstoel liggen hadden we zin om iets actiefs te doen. Bij het hotel staan fietsen die we mogen pakken zodat we een stuk langs het strand kunnen fietsen. We kiezen voor fat bikes met hele dikke wielen en fietsen ongeveer twee en halve kilometer over een pad op het strand langs alle resorts. De meeste zien er erg mooi en superdeluxe uit. Mooier dan de onze potverdikkie, maar wij zijn cool op onze gratis fat bikes, ha!

Fat bikes

We fietsen naar schiereiland Pura Bukt Dharma. Er staat een Hindoeïstische tempel en er is een mooi uitzicht over de oceaan.
We hebben geen slot voor de fietsen, dus we gaan maar even één voor één kijken. Als Andrea gaat en Onno bij de fietsen blijft blijkt die dikke vriendjes geworden te zijn met een vriendelijke armbandjesverkoper die alles van ons wil weten.

Uitzicht

We moeten om 17:00 terug zijn om de fietsen in te leveren. Om niet weer dezelfde weg terug te gaan en tussen de wandelaars door te slingeren gaan we nu langs de grote weg terug, wat op zich een uitdaging is. Ze rijden links! Dan maar op de stoep fietsen. We fietsen door een mooie, groene en verzorgde hotelzone. Waar we ons hotel zo 1-2-3 nog niet vinden trouwens. En terug richting strand is lastig, want ieder resort heeft een hek met bewaking; je rijdt er niet zomaar op. Maar na een tijdje vinden we het onze waar ze nogal verbaasd zijn dat we aan de voorkant bij de hoofdingang staan met onze fietsen. We kunnen niet vanaf de ingang naar het strand met die dingen, dus er moet gebeld en overlegd worden, we moeten wachten, er komt een mannetje op een scooter die ook nog eens komt vragen wat we eigenlijk komen doen. Nog een keer uitleggen dan wij hier zitten en dat deze fietsen van dit hotel zijn en aaaaah, dan krijgen we te horen dat we een stukje teug moeten fietsen waar in een bocht een weg naar het strand is. Die hadden we even gemist!

1. Corine:
    4 augustus 2017
    Kijk weer actief bezig geweest. Mooie omgeving om te fietsen zo te zien. Veel plezier nog samen. Xx
  2. Thea en Ben:
    4 augustus 2017
    Hahaha ik had dat gezicht wel eens willen zien. Het is er wel mooi hoor.is het eten goed of lekker. X
  3. Suzanne Willems:
    6 augustus 2017
    Ziet er goed uit , jullie ook goed bezig actieve mensen haha