Dag 15: Augustus Resort

13 september 2020 - Santa Cesarea Terme, Italië

Er is vandaag iets meer leven in ons spookresort. Er lopen enkele toeristen en er komt een jong stel uit Amsterdam aan waar we even mee kletsen. Rond het middaguur komen er plots de ene naar de andere chique geklede Italianen binnen lopen. Dames in jurkjes en torenhoge hakken, mannen in pak (alsof het niet ruim 30 graden is!). Dat lijkt op een trouwfeest! Vooralsnog hebben we er niet veel last van, behalve wat flarden karaoke. Wel wat apart om in je zwembroek / bikini tussen de in gala geklede mensen te lopen 🤭

Lunch doen we door bij de zwembadbar croissants te eten (die zijn vast nog over van het ontbijt) en een kopje koffie te drinken. Dat viel nog niet mee: eerst krijgen we 2 kartonnen meeneem-bekers met koude koffie. Que? Wat moet dat voorstellen, ijskoffie of zo? Wij terug naar binnen en proberen uit te leggen dat we warme koffie willen. Caffè americano per favore. Ah si, si! Hij begrijpt het en begint aan de espressomachine te rommelen. Ik denk: dat komt goed en loop weer naar buiten. Minuten later komt hij naar buiten met weer die wegwerpbekers waar nu meer koude koffie + heel veel ijsblokjes inzit. Bijna goed! 🤪.  Bij poging 3 komt een chef erbij die vervolgens wel 2 prima bakjes koffie zet.

In de middag even bij “het strand” gekeken. Het is een strand van betonplaten en rotsen, maar grappig om te zien hoe Italiaanse families hier ieder hun eigen plekjes lijken te hebben tussen de rotsen.  Parasolletje, koelbox en stoeltjes mee. ☀️🏖  Voor ons: toch maar terug naar het zwembad.

Strand

We verlengen met een dag omdat het toch goed bevalt. Uitleggen dat we langer willen blijven valt niet mee, maar met Google translate op de telefoon en onze vrolijk in het Italiaans door babbelende conciërgedame komt het goed.

Haventje

Als we naar de auto lopen valt het ons op dat het weer erg stil is. De bruiloftsgasten zijn al weer gevlogen en de restaurants zijn leeg en opgeruimd.

Ons verlaten spookrestaurant

We kunnen hier ook niet eten (iesse close-ed) dus we eten in het dorpje (Santa Cesarea Terme) bij restaurant El Torre en dat bevalt goed! Het blijft apart dat je de ene keer geweldig eet, en dat het de andere keer echt prut is. Wat dat betref ligt de horeca in Nederland op een veel constanter niveau.

Stadshuis van Santa Cesarea Terme

Sinds we in Italië zijn hebben we nog geen Italiaans ijsje gehaald. Schandalig! Op de heenweg naar het restaurant zien we een ijssalon dus we houden nog een gaatje na het eten voor een lekkere ijsje.