Dag 16: Augustus Resort en strand

14 september 2020 - Santa Cesarea Terme, Italië

Uhoh, verslapen! 😴 Wakker om kwart voor 10, het zal wel van de inspannende vakantie tot nu toe komen. Tot hoe laat was dat ontbijt hier eigenlijk? Half 10? Het blijkt niet uit te maken, als we rond 10:00 het restaurant inlopen is dat leeg (tot zover business as usual), maar het eten staat er nog. Overigens alleen zoet: gevulde croissants, taart, etc. We zien nu ook geen personeel, maar na een tijdje komt onze concierge-dame komt opdagen voor de koffie en vraagt aan Andrea of ze kaas en beleg wil. Andrea vraagt om wat kaas en even later krijg je dan een prachtig bord vol verschillende kazen en mozzarella:

Een beetje kaas voor op dat kleine broodje?

(Beetje veel voor op een broodje😱)

Bij het zwembad is het nu nog rustiger: alleen dat jongere Nederlandse stel, voor de rest is het resort nog steeds verlaten.

Lekker rustig!

Maar dat duurt weer niet lang; chique geklede mensen beginnen alweer binnen te druppelen. Kennelijk weer een bruiloft vandaag 👫💏🎉.  De jurken, hakken en pakken zijn nog spectaculairder dan gisteren: een rijkere familie? Wat later komen de bruid en bruidegom onder luid applaus aan. Wij zijn de enige badgasten die er nog zijn. Het is wel enigszins gênant dat het fotomoment van het bruidspaar aan de andere kant van het zwembad is, recht tegenover ons. Hmmm, maar een paar stoeltjes opschuiven, anders worden dat wel rare trouwfoto’s met 2 bleke badgasten op de achtergrond!

Verder lekker gerelaxt. Het feest verplaatste zich al snel naar andere delen van het resort. Wij zijn ‘s middags nog naar het “strand” geweest, op de rotsen tussen de Italianen zitten en een aardig stukje in zee gezwommen. Rond 19:00 een behoorlijk groot vuurwerk; we nemen aan voor het bruidspaar?

Entree van het resort

Het Nederlandse stel heeft ons een restaurant (Bagno Marino Archi) 500m verderop aangeraden en dat gaan we vanavond uitproberen. We lopen daarnaartoe en krijgen de keuze tussen een tafeltje buiten of het standaard terras, of op het privé terras met mooier uitzicht voor 15% meerprijs. Ach, je bent er maar 1x hè, dus we doen het laatste. Dan zit je inderdaad ook echt prachtig, met mooi uitzicht op de kust en een verlicht haventje. We eten heerlijk en een volle (en ondertussen ronde buik) keren we terug naar ons resort.

Restaurant Bagno Marino Archi

Ook nu vrezen we nog even dat we misschien niet kunnen slapen, want zo'n Zuid-Italiaanse bruiloft, dat zal toch wel een wild feest tot in de late uurtjes zijn? Maar net zoals gisteren is iedereen alweer weg en is alles leeg en opgeruimd als we terug zijn. Kennelijk begint een bruiloftsfeest hier ergens vroeg in de middag en houdt het rond een uur of 7 's avonds op.

1. Corine:
    15 september 2020
    Heerlijk uitge( ver) slapen . Mozzarella nou nee dank je wel. Smaakt naar.....ja leg het maar uit.....naar niks hihi.
    Jullie boffen met de bruiloften daar. Voel je jezelf geen apart figuur in badkleding duik je nu weg zodat je niet op hun foto's staat...lekker humor ook.
    Enfin het gaat jullie nog steeds goed
    Ga ik nu proberen te slapen in ons opgewarmde chalet want ook hier is het een paar dagen warm en wil slapen even niet lukken.
    Mooie dag morgen. Geniet 😘