Dag 3: Sirmione naar Il Posto Perfetto (via Parco Naturale San Bartolo)

14 november 2022 - Santa Maria Nuova, Italië

1 nachtje in Hotel B&B il Mosaico in Sirmione en weer door! Het hotel is overigens prachtig. Net gebouwd, alles is splinternieuw en ultra modern. Mooie kamer, luxe badkamer en bij het ontbijt een ontzettend vriendelijke host die prima Engels sprak. Het ontbijt ging iets anders dan op de meeste plekken; er stond al wat op tafel (de typisch Italiaanse ontbijtzaken als croissants en zoetigheden plus wat voorverpakte dingen) en voor de rest bracht de host een bordje met wat je kon bestellen (sapjes, toast, beleg). Alles is van prima kwaliteit en de cappuccino was perfetto. We horen de host nog snel uit over het klimaat en de drukte en horen dat inderdaad in de meeste kleinere dorpen alles dicht gaat na oktober, maar in de grotere steden waar niet alleen van toerisme geleefd wordt er nog best wat te beleven is. En ja, in de zomer is de drukte in Sirmione vreselijk (dat weten we). Het klimaat is volgens hem: 10 maanden prima weer, in de zomer tegenwoordig soms wat te heet, 2 maanden slecht

We gaan vandaag verder richting het zuiden. Onze volgende overnachtingsplek is in een Nederlandse B&B in de buurt van Ancona, Il Posto Perfetto.

Het is iets meer dan 3 uur rijden vanuit Sirmione. Verstand op nul, cruisecontrol op 130 en kilometers vreten. Voor we naar de B&B gaan wil Andrea bij de kust kijken. Tussen Rimini en Ancona liggen veel bladplaatsen. Rimini en omstreken kennen we al. Ook daar zijn we al paar keer geweest en we vinden het er niet zo mooi. Dus we willen even zuidelijker kijken of de stranden mooier zijn.😉

Regen aan de kust

We kiezen Fano uit. Op Google Maps staan mooie plaatjes. Onno ziet dat daar in de buurt het ‘Monte San Bartolo’ Nationale Park ligt. Met nog mooiere plaatjes. Oké, daar gaan we ook even stoppen, en als het droog blijft (aan het kust zou het vandaag gaan regenen) dan kunnen we misschien een stukje gaan wandelen daar. Als we de regio van Monte San Bartolo binnenrijden denken we: hey, dit is mooi. Maar eh, ook een tikkie bekend? Duh! Hier zijn we 2 jaar geleden dus al geweest. 🤦‍♂️ We herinneren ons precies waar we toen gestopt zijn voor een wandeling, waar we gegeten hebben, etc. Maar de naam van het park en dat we er al eerder waren geweest was ons dus in eerste instantie ontschoten…

Het regent aardig en ook hier is alles gesloten, dus op naar onze overnachtingsplek: B&B Il Posto Perfetto (de perfect plek). Eigenaren Karin en Peter ontvangen ons vriendelijk en Karin heeft een heerlijk 3 gangen diner bereidt. Het zijn super-vriendelijke mensen en we zitten de hele avond gezellig te kletsen over van alles en nog wat, maar vooral over onze interesse om hier een bestaan op te bouwen en hun ervaringen met het verhuizen, het hebben van een B&B en het leven in Italië. Erg fijn dat ze zo openhartig zijn en we hebben een hele toffe avond. Pas na 23:00 trekken we ons terug naar onze kamer om te gaan slapen.

1. Corine:
    15 november 2022
    Goedemorgen Italië gangers. Jaja ik weet het. Gisterenavond geen berichtje meer van mij ,want ik lag al op 1 oor 😉 Heerlijk hè een goed ontbijt voor de tour dag weer begint.
    Zo leuk op plekken komen waarvan je op het moment van aankomst denkt: ach ja hier zijn we geweest 😁
    B&B met eigenaren waarmee je hun ervaringen mee kunt nemen in jullie trip.
    Jammer van de regen. ☔️ In ieder geval zat plek op de parkeerplaats 😉
    Wij moesten gisteren even naar de gemeente. Teken van leven ( zoals wij dat noemen) laten ondertekenen. Altijd weer fijn als ze dat bevestigen 🤣
    Nu gaan we naar Héviz lekker ontbijten en dan op meubel jacht.
    Wonen in een klein dorp vlakbij het Balatonmeer en dicht bij de stad is een groot voordeel. Kleine hint hihi 😉😅
    Heb een heerlijke dag samen. Succes met herkenningen en ontdekkingen
    Liefs van ons 😘