Dag 6: Giovinazzo

17 november 2022 - Giovinazzo, Italië

We wilden graag ervaren hoe het in het warmere zuiden is. Maar komen er nu achter dat de “temperatuursbeleving” in Italië niet optimaal is.  Natuurlijk, de temperatuur is hier een stuk hoger dan in Nederland en zeker in Puglia. Maar de huizen zijn minder geïsoleerd en mensen leven meer buiten; ramen of deuren open etc. Gecombineerd met het 2 uur stookregime in Puglia hebben we het eigenlijk best fris, net zoals we dat bij Il Posto Perfetto soms ook hadden.

Maar als we rond half 12 weg gaan voor een stadswandeling veranderd dat weer helemaal. De zon schijnt, het is een graadje of 18 en af en toe voelt het bijna zomers warm! Jas of vest kan uit en we wandelen langs de kust.

Giovinazzo in de zon

Giovinazzo en de kust zien er ineens ook prachtig uit en we blijven maar foto’s maken. De haven, de zee, de smalle straatjes, alles is prachtig in de zon.

Weg naar centrum Giovinazzo

Ruim na tweeën belanden we op een gezellig terras voor de lunch (hey, dat kan hier wel!) en we eten lekker buiten alsof het begin zomer is. En daar hoort een lekker wijntje en biertje bij. En omdat het kan, nog eentje. Onno pakt twee 0,5 liter Belgische speciaalbiertjes en komt erachter dat dat toch wat veel is. Hips! Nog een stukje wandelen, even naar een supermarkt voor wat extra water en dan terug naar het appartement om nog even buiten op het terras in het steegje te zitten.

Privé terras in steegje achter ons appartement

Als de zon ondergaat en het donker wordt dan wordt het frisjes en gaan we naar binnen (in de kou zitten 🥶 want de verwarming brand nog niet en stilzitten in een graadje of 18 is niet ons ding!)

We besluiten vanavond niet uit te gaan eten maar een pizza te halen. Er zitten hier echt overal afhaal pizzeria’s en dat lijkt (meer dan in andere streken) echt een ding voor de locals. Dus wij doen lekker mee, halen een pizza bij een restaurant en eten hem in ons huisje op.  En dan duiken we lekker op tijd onder het warme dekentje.

1. Corine:
    17 november 2022
    Kennen jullie dat liedje ook met tekst "alles ziet er anders uit als de zon schijnt"
  2. Corine:
    17 november 2022
    Jullie kennen dat liedje met de tekst "alles ziet er anders uit als de zon schijnt" van André van Duin. Nou precies dat dus. Wat een genot vandaag voor jullie. Daar is ie dan die zon.
    Lekker genieten op terras.
    Prachtige uitzichten. Alles ziet er zo vriendelijk uit.
    Nou teer daar maar op, want de kou zet weer in hé. 🤣 oeps sorry.
    Ik gooi nog even een blokje hout op de kachel en denk absoluut aan jullie 🤗
    Welterusten voor straks. Sweet dreams. Goed onder de wol blijven 😉😘
  3. Onno En Andrea:
    18 november 2022
    Er is een openhaard maar we mogen niet stoken.😏
  4. Corine:
    18 november 2022
    Wat is dat toch allemaal voor onzin. Is dit landelijk zo? Of een regel van de uitbaters? Volgende keer een electrisch kacheltje meenemen.
    Hopelijk een goede nacht gehad.
    Fijne dag lieverds 😘