Dag 9: Van Amalfi naar I due Padroni

20 november 2022 - Montecalvo Versiggia, Italië

Ontbeten en uitgecheckt bij Residenze Luce en beneden even wachten tot Vincenzo de auto haalt uit de garage aan de andere kant van het dorp. De auto arriveert gelukkig in 1 deel en rijden dan maar. Vandaag gaan we 810km van behoorlijk zuidelijk in Italië naar behoorlijk noordelijk. Zonder stops om te tanken is het 8,5 uur, dus met lunch en een snelle avondhap langs de snelweg zijn we wel minimaal een uurtje of 9 tot 10 onderweg. Flink landje, dat Italië 🙂.

On the road again

We gaan van Amalfi naar Villa I Padrone, een B&B van 2 Nederlandse mannen die te koop staat. Ze vragen onderweg hoe laat we aankomen. We laten weten dat afhankelijk van hoe snel we wat te eten kunnen vinden we er tussen 8 en 9 zijn, waarop ze antwoorden dat ze zelf een pizza willen gaan eten en verwachten rond 9 uur terug te zijn. Dat vinden wij een beetje vreemd als je weet dat je 2 gasten (uit de andere kant van het land) krijgt die avond… Een paar minuten voor 9 krijgen we een “we zijn er weer” bericht en enkele minuten later arriveren wij ook. We draaien de oprit op, parkeren achter het huis, laden de spullen uit, zoeken de voordeur en bellen aan. Niets. Nog een keer bellen, nog niets. Ze zullen ons toch ook wel aan hebben zien komen? Berichtje via de telefoon “we zijn er ook hoor!” en even later gaat er aan de zijkant een deurtje open. We maken kennis met Stef en Nico die ons hun hele huis laten zien. Ze hebben een groot appartement voor verhuur (die hebben wij), een kleiner appartement dat ze in de winter niet verhuren en een 3e grotere op de bovenste verdieping waar ze zelf wonen. We worden uitgenodigd om wat te drinken en hebben een gezellige avond waarin we over hun ervaringen horen.

1. Corine:
    21 november 2022
    Goedemorgen lieve luitjes. Dat was een hele rit weer. In ieder geval wederom goed aangekomen. Zijn jullie tijdens het gezellige avondje al achter gekomen waarom het te koop staat 🤔
    Ben benieuwd naar de ligging 😉
    Daar kon je gisteravond weinig meer van zien denk.
    Vandaag een goed ontbijtje met een bakkie leut of 2 uuuhh 3 en door met de start van de nieuwe dag.
    Liefs van ons 😘
  2. Onno En Andrea:
    21 november 2022
    Reden van de verkoop: ze zijn een eigen huis aan het bouwen in de buurt. Ze willen dan met de B&B stoppen en Nico (de oudste van het stel) kan eindelijk met pensioen gaan.
  3. Corine:
    22 november 2022