Dag 5: Relaxen in Savona

20 mei 2016 - Savona, Italië

Vandaag is het heerlijk weer, strak blauwe lucht en een graadje of 24. We blijven dus lekker bij het hotel en hebben van de goede kant van het hotel genoten. De tuin, terras, het zwembad en het strand is erg oké en een flink contrast met de voorkant en de lelijke stad.

Hotel met eigen strand

Mooie plantjes, lounge muziek  en we mogen de strandbedjes gebruiken, voor de hotelgasten worden de laatste rijen vrijgehouden. Het is lekker rustig dus niemand belemerd het uitzicht. In de loop van de middag wordt het drukker. Morgen is het ook mooi weer, dus eigenlijk willen we dit nog wel een dagje langer! Maar helaas, het hotel is volgeboekt ivm een bruiloft dus nachtje erbij boeken kan niet.

Mooie (maar koude) zwembad bij het hotel

Voor het avondeten kleden we ons netjes aan. Andrea op hoge hakken, en we gaan lopend op zoek naar een restaurant. Nu de andere kant op. Het blijkt nog een aardig eindje lopen voor we een restaurant tegen komen. We zitten al in het volgende dorp als we eindelijk een tentje bij het strand zien. Die pakken we maar we zijn daar een beetje overdressed voor (en de enige buitenlanders). Het wordt weer pizza!

Het is nog redelijk rustig als we gaan zitten  (rond 8 uur) maar binnen no-time breekt de hel los! Of beter gezegd, de Italiaanse gezelligheid. Groep na groep komt binnen. Echt iedereen kent elkaar en het wordt een drukte van jewelste. Overal komt extra personeel vandaan en er wordt zoveel en hard gekletst dat wij elkaar niet eens meer kunnen verstaan! Leuk om te zien, kennelijk is dit een plekje waar het halve dorp komt eten.

Gezellige drukte in een restaurantje

1. Corine:
    21 mei 2016
    Wat een onverwachte gezelligheid :)