Dag 16: Quarto d'Altino naar Badenweiler via de Gotthardpass

31 mei 2016 - Airolo, Zwitserland

Bij het hotel mogen we tot 12:00 uitchecken, heerlijk. We gaan vandaag zo zachtjes aan terug richting Nederland. Maar we gaan nog ergens overnachten dus we doen rustig aan. Als we alles weer ingepakt hebben zetten we koers richting Milaan om zo weer over Zwitserland terug te rijden (vanaf waar we zitten is over Oostenrijk net iets korter, maar een vignet voor Zwitserland hebben we al en die zullen we gebruiken ook!) In de buurt van Milaan landen we even in de file in een enorme hagelbui. Die gaat zo hard dat we elkaar niet meer kunnen verstaan in de auto! Benieuwd of we schade hebben.

We overwegen nog of we bij Comomeer zouden stoppen voor de lunch maar het regent te hard om lekker bij het water een broodje te eten.

Het ziet er uit dat de Gotthardpas nu wel open is (op de heenweg was die nog gesloten en zijn we door de tunnel gegaan) dus we nemen de afslag nog voor de tunnel. Het is bewolkt en grijs en koud (5 graden Celsius), maar regent net niet. We stappen toch even uit (wel toch de warme jas aangedaan) om wat foto's te maken en kijken of een bar met uitzicht open is, want het is prachtig!

De Juul in de sneeuw. Kan ie ook tegen.Besneeuwde toppen

Er ligt nog sneeuw zelfs. Maar helaas, de bar is dicht! Nog bij twee andere gestopt maar die zijn ook dicht. Dinsdag rustdag. Dan maar verder rijden. Het is ook ondertussen bijna 6 uur. Misschien toch maar bij de eerste mogelijkheid stoppen (en hopen dat ze gratis internet hebben) om wat te eten en kijken hoe ver we vandaag nog willen rijden. We zitten nog in Zwitserland en willen graag tot Duitsland door. Bij een tankstation willen we eten maar bij nader inzien ziet het er toch niet zo smakelijk uit. Dan maar een stukje taart en een cappuccino en dit plannetje: een hotel boeken met een restaurant, niet te ver over de grens in Duitsland dan zijn we daar rond 8-9 uur en kunnen we meteen eten. Terwijl we de taartjes opeten zoeken we op booking.com en vinden iets in Badenweiler in het Zwarte Woud.

Als we weer onderweg gaan worden we gebeld: de receptie gaat dicht en de sleutel van de kamer wordt in de brievenbus gedaan. Oké.. En er is geen restaurant. Huh? Daar gaat ons plan. We arriveren rond 20:45 in een totaal verlaten hotel waar verder niemand is. Apart! De sleutel en welkomstbrief zit inderdaad in de brievenbus, we kunnen een drankje uit de koelkast pakken (muntjes in een gouden varkentje doen aub). De kamer is heel groot met 2 balkons, een bankje en nog een zitje. Een soort appartementje. Maar met jaren 70 inrichting, en zo ruikt het ook. Het is wel grappig en gezellig. Voor eten kijken we even in het dorp, maar we vinden zo niets van onze gading en het is al laat dus we rijden naar de Mac.

Morgen naar huis, dat is nog maar 586km!

1. Corine:
    31 mei 2016
    Hay jullie wat leuk nog een onverwachts verhaaltje. Heb een goede en warme nacht. Morgen hopelijk geen sneeuw hagel regen en kou. Welterusten jullie xx