Dag 5: Brasa Schlucht en wandelen bij Limone sul Garda

17 oktober 2018 - Riva del Garda, Italië

Vandaag na het ontbijt eerst even gaan shoppen in het winkelcentrum tegenover ons hotel. Op vakantie vliegt het geld vaak je portemonnee uit, dus ik dacht laat ik een nieuwe kopen, kijken of dat helpt. In de supermarkt kopen we wat broodjes die we op de hotelkamer op eten, scheelt weer een lunch.

Daarna met de auto naar het stadje Limone sul Garda om vandaar uit richting Gargnano te gaan, aan de westkant van het Gardameer. Op die weg kun je afslaan richting Trémosine om daar de “Brasa Schlucht” te nemen. Dat is een mooie (berg)weg die op sommige plekken dwars door de berg heen gaat en zo smal is dat er via stoplichten gezorgd wordt dat er maar auto’s van 1 kant tegelijk komen. Er passen er ook absoluut geen 2 naast elkaar op de weg. James Bond heeft hier met zijn Aston Martin ook rondgescheurd tijdens de film “Quantum of Solace”.

Brasa Schlucht: daar kun je door!

Na de Brasa Schlucht zien we nog een bordje met “Localitá – Le Valli” wat op een uitkijkpunt lijkt de duiden. We volgen de bordjes, maar die worden steeds spaarzamer en na een tijd op een steeds smaller wordende bergweg geven we het op en draaien we om.

Le Valli; het uitkijkpunt dat niemand kent

Op naar hotel Paradiso met een “griezelterras”: het steekt een stuk uit over de bergwand en kijkt prachtig uit over het Gardameer. Hier en daar vragen we nog naar “Le Valli” maar niemand die het kent of een schouderophaling en de opmerking dat het een weg is & niets bijzonders. Vreemd.

Uitzicht vanaf het griezelterras van hotel Paradiso. Yep. Best hoog.

Uitzicht vanaf terras hotel Paradiso

Op de terugweg stoppen we bij een watervalletje voor een korte wandeling, en na Limone sul Garda voor een langere wandeling op een nieuw aangelegd wandel/fietspad naast de autoweg en boven het meer. Ook dit is prachtig!

Watervalletje bij Limone sul Garda in de buurt

Wandelpad bij Limone sul Garda

’s Avonds eten we bij het zelfde restaurantje als gisteren. Nu in de herkansing voor “een bescheiden hap”: geen voorgerecht, alleen een pizza. We krijgen toch weer het drankje en stukjes brood met tomaat van het huis en ze herkennen ons van gisteren en reageren leuk. De pizza is heel lekker, maar erg groot: buikje weer vol! Deze keer zit de Limoncello van het huis in glaasjes die dubbel zo groot zijn als die van gisteren en krijgen we weer korting. Geen idee waarom, maar waarschijnlijk om de rekening exact op €30,- uit te laten komen. Sympathiek zaakje!

1. Corine:
    18 oktober 2018
    Wat een prachtige foto's.
    Vliegt het geld al wat minder snel uit de portemonnee 😀 of moeten jullie toch regelmatig naar de flappentap Hier gaat dat in de vakantie precies zo. Ach geld moet rollen hé 😉 Leuke reacties in het restaurant. Kijk die denken mee in jullie portemonnee haha. Fijne dag vandaag weer samen 😘