Dag 4: Spa bij hotel Du Lac et Du Parc

16 oktober 2018 - Riva del Garda, Italië

Vandaag gekeken of we in dit hotel willen blijven. Het ontbijt was wel erg massaal, maar vooral de prijs is wel een dingetje. Die is aan de hoge kant. Ook nog een stuk duurder dan toen wij boekten. Maar het is hier wel erg mooi. Paar keer naar de receptie geweest uiteindelijk kunnen we de kamer houden voor dezelfde prijs per nacht als die wij voor maandag & dinsdag betaald hebben. Okay, dat willen we wel.

Een van de vijvers in de tuin

Zoals verwacht is het vandaag wat minder weer: bewolkt en tegen het middaguur een graad of 19. Bij het hotel zit een Spa, dus daar gaan we eens lekker gebruik van maken. We beginnen met even bij het binnenbad te liggen, maar als snel komt er toch een waterig zonnetje door. Even voelen: hmmm, dat kan buiten ook. Dus liggen we eerst een tijdje buiten bij de Spa, en later bij het zonneterras van het al gesloten buitenzwembad (zo’n kettinkje met een “Closed”  bordje houdt ons niet tegen hoor).

Binnenzwembad bij hotel Du Lac et Du Parc

‘s Avonds willen we wat bescheidener eten. Iedere avond uitgebreid uit eten is wel te veel van het goede. Maar helaas, de eerste McDonalds zit op 30 minuten rijden en andere fast food dingen vinden we zo ook niet. Wel een goedkoper restaurantje. Daar nemen we geen antipasti (voorgerecht), maar wel primi piatti (1e gang, kost ongeveer hetzelfde) en een secondi piati. Maar na een aperitivo van het huis volgt ook nog een klein hapje van het huis (stukjes brood met tomatenblokjes). Als eerste gang heeft Onno Lasagne; niet te veel, prima voor als er nog een bescheiden tweede gerecht komt. Maar Andrea krijgt al een enorm bord Spaghetti. Oef, dat is al veel. Als secondi heeft Andrea tagliata di manzo en Onno een mixed grill, beide weer flinke borden. Phoe! Dat gaan we nooit weg krijgen! We hebben ons dus enigszins vergist in de grootte van de porties hier en het “wat bescheidener eten” is niet echt gelukt. Als we vragen om de rekening krijgen we 30% korting omdat we de secondi niet helemaal opgegeten hebben. Dat is sympathiek! En hupsakee, nog een Limnoncello van het huis erachter aan, want zo gaat dat hier. De buikjes zitten weer zo vol dat we maar een stukje gaan wandelen in het dorp.

1. Corine:
    16 oktober 2018
    En nu na een wandeling om de volle buikjes kwijt te raken lekker slapen. Mooie foto's. Heerlijk verhaaltje voor het slapen gaan. Trustuu. Slaap lekker droom mooi xx