Dag 16: Sirmione

15 september 2021 - Custoza, Italië

Woensdag 15 september

Deze morgen is het behoorlijk bewolkt en is het dus geen goed weer om bij het zwembad te liggen. Zoals eerder geschreven ligt ons hotel niet te ver van het Gardameer. Johan & Simone komen met het idee om dan deze ochtend naar Sirmione te gaan, en vanmiddag te relaxen bij het zwembad. Sirmione is een leuk, maar heel toeristisch dorpje op een landtong bij het Gardameer. Wij zijn er al 2x geweest, Johan en Simone nog niet.

We gaan met zijn vieren met 1 auto; Johan rijdt. Bij Sirmione is het altijd superdruk en parkeren is wel een dingetje daar. Op kilometers afstand van de ingang van het oude centrum (toegankelijk via een oude kasteel poort) zijn er al grote parkeerplaatsen en zie je de mensenmassa’s naar het centrum lopen. Het is toch best warm en het is een behoorlijke wandeling als je de auto daar neer zet. Nou hebben wij vaak geluk als we een parkeerplaats dicht bij de plek van een bestemming zoeken, dus we moedigen Johan aan alle grote parkeerplaatsen voorbij te rijden en gewoon door naar de ingang te rijden. En warempel, op een parkeerplaats zowat voor de deur gaat net een Nederlands stel weg, en ze geven hun parkeerkaartje ook nog aan ons: dichtbij de ingang en gratis, hoe mooi wil je het hebben!

Sirmione

In Sirmione is het erg druk en warm. De zon laat zich ondertussen toch nog aardig zien en het is een graadje of 30. We wandelen wat rond en vinden uiteindelijk op de uiterste punt van Sirmione een leuk terrasje met uitzicht op het meer om wat eten en drinken. Terwijl we lunchen valt wel ineens het kwartje dat het parkeerkaartje dat we gekregen hadden maar tot 13:30 geldig was, en dat is het wel bijna. Andrea en Simone bewaken de tafel en lunch, terwijl Johan en ik door de mensenmassa terug naar de parkeerplaats gaan om een nieuw parkeerkaartje te kopen. Minuutje of 40 later zijn we lekker opgewarmd terug.

Allen tezamen in Sirmione

We kijken nog wat verder rond, eten een heerlijk Italiaans ijsje en gaan dan terug naar het hotel om nog even aan het zwembad te relaxen. De zon is dan helaas wel zo goed als weg.

Casino di Caccia by night

Zwembad bij Casino di Caccia

‘s Avonds eten we niet bij het hotel, maar vinden we een aardige pizzeria op een paar minuutjes rijden. Het is erg rustig als we aankomen (rond half acht, ook vroeg voor Italiaans begrippen), maar tegen de tijd dat we gaan is het al aardig wat drukker. De pizza’s zijn prima trouwens!

1. Corine:
    15 september 2021
    40 minuten om de parkeerplek te verlengen 🙈🙈 nou dan kun je gerust 2 ijsjes nemen hoor 😀 De zon weg...zal wat sturen 😉🌞 hier ook 31 gr vandaag. Balen hoor 🤣🤣
    Weer genoten samen in ieder geval 💕