Dag 18: Terugweg naar huis toe

18 september 2021 - Helmond, Nederland

Soms snappen we de Italiaanse logica niet. We konden gisteravond niet in de tuin eten omdat het de hele dag slecht weer was (maar na de bui ‘s morgens tijdens het ontbijt heeft de hele dag niet geregend). Vannacht heeft het welflink geregend en deze ochtend is het behoorlijk fris, maar het ontbijt wordt nu in de tuin geserveerd. Stoelen zijn wel nat, maar ach, die droog je wel met je broek 😂.

Na het ontbijt opfrissen, nog even kletsen en dan terug richting Ollanda. Net als we willen vertrekken blokkeren 2 busjes het pad voor het hotel, dus we moeten nog even wachten. Rond half elf rijden we weg. En kwart voor elf rijden we de eerste file in. Bij het Gardameer is het mega druk. Terugweg via Oostenrijk en de Fernpass. Op die pass zitten we achter een vrachtwagen, dus dat duurt ook effe. Voor de rest gaat het prima. We gaan 1x de snelweg af om te tanken in een dorpje en gelukkigerwijs vermijden we daarmee een flinke file in Duitsland.

Eten doen we bij een McDonald’s boven Frankfurt am Mein. Snelle hap, en het fijne van De Mac is dat het altijd hetzelfde is qua smaak en kwaliteit, niet? Nou nee dus, dit is zowaar en slechte McDonald’s. De friet is vet en slap, spek op de burger heeft een rare smaak en een van de burgers heeft een raar bruin (gluten vrij?) broodje. Brrr.

Om kwart voor 23:45 zijn we weer terug in Stipjeshout en daarmee komt er een eind aan dit reis dagboekje. Houdoe en tot de volgende trip!

1. Corine:
    18 september 2021
    Broeken inmiddels weer opgedroogd. Een niet volledig meewerkende reis. Vette hap, maar veilig thuis.
    Ga de verhaaltjes weer missen. De komende weken er zelf maar een paar maken dan 😉. Liefs van ons op dit vroege tijdstip nog uit Hongarije 😘🙋‍♀️
  2. Onno En Andrea:
    18 september 2021
    Goede reis, Corine en Adrie!

Bedankt voor het lezen van onze verhalen!
  3. Suzanne Willems:
    18 september 2021
    Fijn dat jullie veilig thuis zijn 😘
  4. Van gemert:
    ONNO EN ANDREA RIJ RUSTIG NAAR HUIS JULLIE HEBBEN ALLE TIJD 😏😒