Terugreis

20 mei 2023 - Helmond, Nederland

Zo, dat was een kort nachtje. We hebben de wekker voor de zekerheid maar voor 4:45 gezet. 🥴

Ontbijt scoren viel toch niet mee. Omdat het reguliere ontbijt pas om 7 uur begint stond er nog niks klaargezet. En er was helemaal niemand. Zijn wij vandaag de enigen die zo vroeg moeten vertrekken? Er staan alleen standaard dingetjes zoals, boter en zuivelspread in mini kuipjes en jam en humus. Op de vraag of we wat brood mogen, kregen we een mandje oude broodjes (overblijfselen van gisteren? 🤔). Er werd al een en ander klaar gezet, maar kaas of vleeswaren voor op de broodje nog niet. Als we om kaas of iets soortgelijks vragen, komt het antwoord: “Ten minutes”. Oké, we kunnen wel eventjes wachten, maar niet te lang. Na 10 minuten nogmaals vragen. Oh, ja… Moment. Toen kwam een kok van achter tevoorschijn: “ Yes, please?” 😮‍💨

Na het uitleggen wat we willen kwam hij met een bord met 3 soorten kazen erop. Nou, zoveel hadden we toch niet nodig, maar thanks. Andrea krijgt nog van het hulpje/ tuinman? (geen idee) een kopje Turkish thee aangeboden.

Snel terug naar de kamer, want we moeten zo naar de receptie bellen om opgehaald te worden. We checken uit, en het busje dat ons naar het vliegveld moet brengen arriveert ongeveer op hetzelfde moment. Dat is lekker op tijd (6:23 I.p.v. 6:35). Nou, in dit tempo zijn we 4 uur voor de vlucht vertrekt al op het vliegveld! Dat word lang wachten.😏

Het busje stopt nog bij twee hotels in Side (Gedeelde transfer bijgeboekt), bij 1 hotel pikken we de 2 Duits/Turkse vrienden die op de heenweg ook in ons busje zaten op. Gezellig! En doorrrrr naar Antalya. We komen om 7.50 op het vliegveld aan. Het is in de vroege ochtend al topdrukte met busjes die gasten afzetten. We staan meer dan een uur in de rij om onze koffers te droppen, dat gaat echt belachelijk langzaam. We zijn al online ingecheckt (is verplicht), dus je zou denken: labeltje aan je koffer en klaar. Maar om een of andere reden hebben ze toch enorm veel tijd per in te checken persoon nodig. Niet helemaal duidelijk wat ze nou precies doen. Hopelijk is het bij de veiligheidscontroles niet te druk, anders wordt het spannend of we onze vlucht wel op tijd halen. Maar daar zijn we gelukkig zo door de controle heen. Mooi, dan hebben we nog even tijd om een broodje, cappuccino en water te halen. We willen in euro’s betalen en het meisje achter deze kassa rekent de Turkse lira om in euro’s. “ Het wordt dan €28.” Wat?😱 Als we even navragen of dat wel klopt (wel 3 keer gevraagd om duidelijk te maken dat we de €28 erg veel vinden, dat zou €8 per cappuccino zijn) krijgen we 2 croissantjes “gratis”.

Boarden duurt ook lang, dat wordt weer niet op tijd vertrekken. Tot nu toe is onze conclusie dat Eindhoven Airport voor ons het modernste, effectiefste en meest overzichtelijke vliegveld is.😍

Als we in het vliegtuig zitten horen we dat “alle koffers zijn ingepakt en alle passagiers aan boord zijn, de deuren gesloten zijn, maar dat we nog ongeveer 40 minuten blijven staan door onderbezetting van de verkeerstoren.

Vliegtijd valt gelukkig mee, we halen wat van de vertraging in, en we landen om 13:40 in Düsseldorf. Mooi. We zijn bijna thuis.🤗

Nog maar één klein obstakel: als we de koffers willen oppikken, komen er een paar koffers (met priority) uit en dan stopt de band. En dat blijft heel lang zo. Er wordt iets opgeroepen, maar we verstaan het niet. Uiteindelijk komen onze koffers na weer behoorlijk lang wachten (Düsseldorf airport is zeker niet onze favoriet!) en we kunnen vertrekken richting huis. We komen om 16:30 in Stiphout aan.

1. Suzanne Willems:
    Jeeey weer thuis🥳
  2. Corine:
    20 mei 2023
    Gelukkig ging het allemaal lekker vlot en zijn jullie niet lang onderweg geweest 🫣🤣
    Ik ga wel met de auto 😉🤭
    Fijn weer veilig thuis. Zonnig weertje 😎☀️ dus dat wordt nog even mooi nagenieten.
    Fijne avond samen . Liefs van ons 😘
  3. Onno En Andrea:
    20 mei 2023
    Ja, we gaan de volgende keer met de 🚘 op vakantie.😆
    Thuis op ons terras was het net zo warm als in Side, dus we hebben de koffers aan de kant gegooid en we gingen van de ☀️ genieten.
  4. Corine:
    20 mei 2023
    Groot gelijk. Relaxstand even voortzetten hoor. Voordat je het weet staat de versnelling weer aan. Morgen ook een ☀️😎 mooie dag. Enjoy 😘 ohw ja Onno mijn postvak blijft leeg met de Italië plannen. Ik had nog zo gezegd morgen in mijn postvak. Hoe lang geleden is dat 😉🤣
  5. Onno En Andrea:
    20 mei 2023
    Uhm, errr, tja 😳. Als we er uit zijn ben je de eerste die het hoort! 🙂
  6. Corine:
    20 mei 2023
    🤣🤣🤣dat denk ik niet, dat ik die eerste ben haha . Ach ja ik dacht er even aan 😉