Eerste dag op het resort

14 mei 2023 - Sorgun, Turkije

Vandaag staat op het programma: niksen op het strand.😁 Het is trouwens vandaag hier ook Moederdag. Als we bij het ontbijt aankomen, krijgen alle moeders (vrouwen) een witte anjer. Heel attent!

Binnen in de zaal hebben we enorm veel keuze van eten. Ze hebben alles wat je maar kan bedenken en dan van alles 10 soorten. Nou, het eten gaat hier zeker niet vervelen. Na het ontbijt gaan we even rondkijken en besluiten dat we vandaag lekker op het strand gaan liggen. Waarschijnlijk omdat we nog zo vroeg in het seizoen zijn, is het nog niet zo druk hier. We hebben genoeg keuzes qua strandbedden. Dit gaat helemaal goed komen, boekje erbij en genieten!

IMG_5666

Rond een uur of een gaan we lunchen. Ook weer heel veel keuze. Help!🍕🥙🍷🍓🍮

Naast het hoofd restaurant zijn er veel kleine baretjes en terrasjes, waaronder een gezellige beach bar (waar later op de middag ook nog live muziek is). We besluiten daar een koffietje te pakken.

Koffie drinken bij de Beach Bar

Daarna rollen we weer op onze strandstoel. We durven vandaag nog geen duik in de zee te nemen. Het is nog best frisjes.🥶 Ook wordt het rond een uur of 5 koud als de zon achter de wolken verdwijnt. We gaan nog wat rondlopen voor we terug gaan naar de kamer. Zo komen we bij de Relax Pool (16+). En vanuit daar weer bij een ander terras waar het ook weer gezellig is. Omdat we pas vanaf 19.00 uur kunnen dineren, besluiten we nog even een kopje  koffie met een pannenkoekje te nuttigen.

Het resort is echt prachtig. Chique uitstraling en vooral heel veel groen. Heel anders dan bij de meeste resorts in Turkije/Egypte/Spanje. Hier veel hoge bomen, dennen, palmen en mangrove-achtige die de gebouwen aan het zicht onttrekken. De wandelpaden lopen er in bochten doorheen, waardoor je het gevoel krijgt in de jungle te zitten. Meer zoals sommige resorts in Mexico of het Caribisch gebied. Ook alle gebouwen en zwembaden zijn super onderhouden en mooi.

IMG_5693IMG_5696

We dineren in de tuin. We bestellen een wijntje erbij en als onze glas bijna leeg is, staat het personeel al aan onze tafel: ”more wine?” 🍷 Na het eten lopen we nog een rondje (we zien nog een buitentheater een klein winkelpleintje met een paar shops) en vervolgens gaan we terug naar de kamer.

IMG_5689

1. Corine:
    15 mei 2023
    Heerlijk zo genieten. Stoelendans daar doen is geen optie hé. 🤣 Altijd prijs hihi.
    Heb het fijn samen 😘
  2. Suzanne Willems:
    16 mei 2023
    Ik wil ook 😃 ziet er goed uit geniet ervan xx