Dag 9: Naar huis toe met twee kleine stops

25 mei 2024 - Helmond, Nederland

Vanuit de Bodensee naar huis! Na het ontbijt en nog een korte blik op het meer rijden we richting Nederland. Op de route is de TK Elevator (TKE, voorheen ThyssenKrupp) testtoren. Een bijzonder vormgegeven toren van 246 meter hoog met het hoogste uitkijkpunt van Duitsland op 232m. TKE heeft deze toren gebouwd om nieuwe liftsystemen te testen. In de toren zitten 12 liftschachten waarvan 9 om te testen. De snelste lift gaat daar 65km/h! En ze ontwikkelen ook een systeem met meerdere liften per schacht. De lift waarmee je naar het uitkijkpunt gaat is ook behoorlijk snel: in 30 seconden ben je op 232 meter hoog, maar de versnelling en vertraging is zo gedaan dat het niet raar aanvoelt. Ze laten nog weten dat het ook per trap kan: 1617 treden; hun snelste werknemer heeft het in 15 minuten gedaan 🏃😄. Het uitzicht boven is wel mooi, maar je bent ook weer vrij snel uitgekeken.

Der TestturnUitzicht vanaf de toren

Door richting Nederland. We stoppen een uurtje later alweer in Horb am Neckar om te lunchen. We lopen door de Altstadt om een gezellig terrasje te zoeken (incl. een flink stijl stuk omhoog 🥵) maar zien weinig leuks en komen vervolgens toch bij de parkeerplaats waar we de auto hebben neergezet uit. Daar staan twee zeecontainers waar ze eten en drinken verkopen en er staan tafels onder de bomen. We pakken een stevige lunch om vervolgens gas te geven richting huis. Nog maar 525 km.😅

Het lunchterras in… Marktplein in Horb am Neckar

In Nederland aangekomen gaan we een pannenkoek eten bij De Turfhoeve in Sevenum. De bediening is daar nog sneller dan onze auto; nog voordat we zitten vragen ze al wat we willen drinken, 30 seconden later is dat er, en de vraag of wel al een keuze hebben gemaakt komt al als we de kaart amper opengevouwen hebben. Het is 20:15 en om 21:00 sluiten ze, ze willen zeker op tijd naar huis! 😜. De pannenkoeken komen ook mega snel en om 20:45 staan we alweer buiten, 2 pannenkoeken gegeten en een kopje koffie na! 🏎️.  Om 21:15 zijn we weer thuis in Stiphout. We hebben totaal 2534km gereden.

Oh ja, en onze zwarte bolide? Die doet al dagen of er nooit wat aan de hand geweest is. Rijdt als een zonnetje, geen storing meer gehad. 🤷‍♂️🤷‍♀️

Dank voor het meelezen en tot de volgende keer!

1. Corine:
    25 mei 2024
    Als een speer naar boven. Rapido eten service. En mega snel thuis 🤣goed gedaan luitjes. 👍. Dat is gaan met het speedy gonzales vermogen. Veel in 1 dag dat is waar voor je geld 🤭 Trustuu voor straks xx

Jouw reactie