Dag 17 & 18: Niksen en de kasteel-toerist uithangen

25 augustus 2022 - Torri del Benaco, Italië

Gisteren vooral boekje gelezen bij het zwembad en s' avonds zelf gekookt.

Vandaag is het helaas alweer onze laatste dag hier!  Ondanks dat we deze keer lang op dezelfde plek gebleven zijn voelt het toch alsof het weer heel snel voorbij gegaan is.

We hebben vanaf ons balkon prachtig uitzicht op het kasteeltje van Torri del Benaco en we hebben er ondertussen veel foto's van, maar we zijn er nog steeds niet in geweest. Vandaag laatste kans dus. Deze ochtend na het ontbijt lopen we er naar toe. Voor slechts €5,- kun je erin. Het is een museum -hier en daar in niet zo'n optimale staat- waar van alles wat te zien is (ouwe rommel zoals Onno het noemt 😂): wat dingen over de historie, over het vissen en er is een (tijdelijke) tentoonstelling van modelautootjes.

Little Legends tentoonstelling in kasteel van Torri del Benaco

Maar het mooiste is toch wel het kasteel zelf en het uitzicht vanaf de torens. Om van de vele trappen en de hitte bij te komen pakken we nog even een terrasje in Torri en toen terug naar het zwembad bij ons appartement.

Kasteel van Torri del Benaco

Raam van kasteel Torri del Benaco

Citroenbomen in het het kasteel van Torri

Tegen een uur of half 3 gaan we daar voor het eerst bij de bar lunchen en komen er nu pas (typisch hè? 🤣) achter dat je heel goed kunt lunchen, ze hebben een prima kaart met redelijke prijzen. Maar goed, dat is natuurlijk wel altijd duurder dan zelf bammetjes smeren zoals wij meestal gedaan hebben 😆.  Maar we genieten van een prima lunch en het fantastische uitzicht.

Prima lunch bij de bar van ons appartementencomplex

Dan weer terug naar de zonnebedjes waar het Onno net lukt om het 3e boek van de vakantie (een dikke Stephen King) uit te lezen.

‘s Avonds in Torri gegeten voor het laatste avondmaal, dit keer bij een wat chiquer restaurantje op de hoek van de haven en het plein. Het is lekker en we hebben wat moeite om afscheid te nemen en terug te gaan naar de kamer. Er is weer live muziek, het is nog lekker warm, het is gezellig en het vooruitzicht om volgende week weer aan het werk te zijn maakt een beetje mistroostig!

1. Corine:
    25 augustus 2022
    Volgende week weer aan het werk !!!! dat kan echt niet hoor. Kijk een dagje geen verhaaltje en foto's is tot daar aan toe, maar wachten tot volgende zomer gaat me echt te ver 🤣 😉
    Trustuu voor straks 😴😘