Dag 20: Limone Sul Garda naar Stiphout

18 september 2020 - Helmond, Nederland

Beste lezer, dit is alweer het laatste verhaal van deze ongelooflijk mooie en geweldig reis.

Gardameer

Vandaag rijden we (in een keer) terug naar huis. Johan en Simone zwaaien ons uit en we zetten koers richting Stiphout. Een kleine 1035 km. Meteen vanaf het Gardameer richting snelweg is het al erg druk en het duurt dan ook al een klein uurtje voor we bij de autostrada zijn. Veel Duitse, Oostenrijkse en Nederlandse auto’s op de weg. Gaat iedereen net vandaag naar huis toe?

We moeten nog een vignet voor Oostenrijk kopen (de vorige van 10 dagen was al verlopen) en stoppen bij de grens. Het is ondertussen ook lunchtijd. Na de lunch wisselen we van plaats (Andrea neemt het stuur over) en rijden Oostenrijk in. Na ongeveer 30 km moeten we een afslag nemen. Op de bord staat Fernpass. Die hebben we eerder ook eens gereden, mooie weg! Bij de eerste parkeerplaats wisselen we weer van plaats. Dit is de laatste bergpas en van Andrea mag Onno zich nog even uitleven op de bochtige weg. Maar helaas, hier is het ook erg druk. Een en al camper en caravan. Met een snelheid tussen de 20 en 60 km/h sukkelen we in een lange rij auto's op cruise control de Fernpass over. No fun.. 😴

Fernpass

We nemen die en komen op een veel rustiger stuk weg terecht. Na een snelle hap in de auto scheuren we verder en we komen om 22:55 thuis aan. De eerste keer dat Droppie niet op ons wacht, de rit naar huis was dan ook anders dan andere keren, waar we toch vooral bezig waren met "terug naar Droppie te gaan".

Maar de vakantie was weer een mooi avontuur! Veel centjes armer, veel mooie herinneringen rijker. Enne.. we hebben slechts 5700 km gereden! 😱🚗💨

Saluti,

Onno & Andrea

1. Corine:
    19 september 2020
    Ja anders waren jullie om 23.00 thuis gekomen. Die 5 minuten scheelt een slok op een borrel 🤣🤣 Wat prettig dat rijden achter campers en caravans hihi. Inhalen niet mogelijk. Arme Onno 🙈
    Wederom prachtige foto's. Inderdaad mooie herinneringen. Heerlijk genoten samen.
    Jammer dat ik nu geen verhaaltjes meer krijg die ik laat in de avond , begin van de nacht of bij mijn goedemorgen koffie kan lezen. Ga ik weer missen. Jullie kunnen terug kijken op een mooie vakantie.
    Bedankt voor de verhaaltjes
    Heb een goede nacht en een fijn weekend
    Tot de volgende keer maar weer 🙋‍♀️😘😘
  2. Onno En Andrea:
    20 september 2020
    Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties Corine! Hmm ga je onze verhaaltjes missen? 🤔 Misschien kunnen we een deal sluiten: als jullie ons sponseren gaan we snel weer en schrijven we nog meer verhaaltjes! 🤣
  3. Corine:
    20 september 2020
    Grapjassen 😂🤣😂 jullie gaan maar sparen hihi
    Fijne avond 😘