Dag 9 t/m 11: Relaxen en verhuizen naar andere bungalow

10 september 2021 - Sant'Andrea In Casale, Italië

De afgelopen dagen kort samengevat: lezen, lezen, bubbelen, lezen en … verhuizen. Herinnert u zich nog de kleine gebreken in de bungalow waar we sinds zondag zitten?  De douchekop bleef prima hangen nadat hij gerepareerd was maar van de koude douche’ s bleken we nog niet af te zijn 🥶. Na paar dagen zonder problemen hebben we sinds woensdagavond weer geen warm water meer. En we krijgen de hot tub ook niet meer warm tot het dieptepunt van 29 graden. Dat is een cold tub 😐.  Dus  ‘s avonds lekker in de warme jacuzzi zitten werd het ook niet.

Het warm water viel natuurlijk net ieder keer uit als je onder de douche stond en daar kregen we aardig genoeg van. Ieder keer naar de receptie lopen, melding maken, waarna een onderhoudsmannetje lopend of met zijn Piaggio aan kwam scheuren, even aan de thermostaat binnen rommelde en bezweerder dat het echt gefixt was. Maar het blijkt even betrouwbaar als Italiaanse autoelektronica. Na de eerste dag hadden ze trouwens ook nog snel een briefje onder de regelunit gehangen dat we er niet zelf aan moeten lopen hannesen 😄.

Piaggio waar onderhoudsmannetje de hele dag in rond scheurt

Wij hebben ondertussen een beter idee: verhuizen naar een luxere bungalow (ze hebben comfort, deluxe en superior. Wij zitten nu in een deluxe). Weer gaan we klagen bij de receptie als het water uitgevallen is, nu met een wat bozer gezicht. De vriendelijke dame achter de balie maakt een nog diepere buiging en sorry-gebaren, haalt de beheerder erbij die zelf gaat kijken. Gehaaid als we zijn lopen wij snel een verkenningsrondje om te zien of er nog superior bungalows zijn, en welke dan de perfecte ligging heeft met de meeste privacy en zowel zon als schaduw in de tuin. Hebbes: in nummer 37 zit zo te zien niemand, die heeft mooi uitzicht en ligt op het einde van een straatje zodat het de meest rustige is. Terug naar onze bungalow waar de beheerder ook wat rommelt met de instellingen van het warm water en zegt dat het nu echt gefixt is. We geven aan dat dit steeds zo gaat, je ruikt gas en de ketel gaat uit. Neuh, heel normaal en het werkt hoor, kijk maar: warm water! Deze keer blijft het werken! Ik zeg tegen hem: wij zijn er klaar mee en willen verhuizen. Naar een superior bungalow. Hij: ooh, ik moet checken of dat wel kan, ik weet niet of er wel vrij staan. Wij: jawel hoor: doe ons maar nr. 37 😄. Vriendelijk als hij is gaat hij het voor ons navragen bij de receptie. Terwijl hij wegloopt probeert Andrea alsnog haar ochtenddouche af te maken om na nog geen minuut erachter te komen dat het warm water… weer uitgevallen is 🙄.

Hoppa, weer terug naar de receptie waar de dame achter de balie al meteen doorheeft dat het weer kapot is en

: nr 37? Same price. Kijkt, dat klinkt goed! Voor de rest hebben we het aardig naar ons zin hier, en het weer lijkt hier beter dan in de rest van het land (behalve aan het schiereiland Gargano maar dat lijkt ons nu te ver reizen zijn), dus we vragen of we dan wel een dagje langer kunnen blijven (tot maandag), ook ‘for the same price’ natuurlijk. Ook dat kan. In onze nopjes, gna gna, de veel duurdere superior bungalow voor de (al behoorlijk afgedongen) prijs van de deluxe, dat doen we goed. Met sleutels van beide bungalows gaan we onze spullen verhuizen. Dat blijkt nog een aardig klusje, want we hadden wel alles uitgepakt en ook best veel boodschappen in het huisje staan. Het is half 2 als we helemaal over zijn.

Nieuwe superior bungalow

De nieuwe bungalow is inderdaad veel mooier en luxer, met een grotere tuin en een veel grotere Jacuzzi. Kritisch als we zijn vallen wel een paar dingen op: 1 slaapkamer minder, geen BBQ, geen enkel plekje om iets neer te zetten in de badkamer. Hmmm, en hoe kan het dat deze toch minder groot lijkt dan die andere mooie superior bungalows die we gezien hebben? Nadere inspectie wijst aan dat er toch nog grotere zijn, rats! Hadden we niet nummer 37 moeten zeggen! 🤪 Nee zonder gekheid, we zitten nu op een nog mooier plekje met beter uitzicht, dus wij zijn tevreden.

Grotere jacuzzi heeft ook gekleurde lichtjes

Johan en Simone komen ondertussen ook weer naar Italië. Net zoals vorig jaar zou het kunnen dat we elkaar dan ook weer treffen. Ze hebben de eerste dagen geboekt in hotel Monroc, waar wij aan het begin van onze vakantie ook gezeten hebben en ze laten even later weten waar ze vanaf dinsdag gereserveerd hebben. Dat lijkt ons ook een gezellig plekje (in de buurt van het Gardameer), dus wij gaan nogmaals naar de receptie, verlengen hier nog een dag zodat we tot dinsdag blijven en gaan dan naar hetzelfde hotel als waar Johan en Simone gereserveerd hebben.

Lekker ‘s avonds bubbelen

1. Corine:
    10 september 2021
    Wat een geduvel met dat warme water 🙈 Gelukkig alles goed op zijn pootjes terecht gekomen. Aanhouder wint hé. Nu fijn genieten van het warme bad en warme douche. Prachtig plekje. Liefs uit Hongarije 😘
  2. Suzanne Willems:
    11 september 2021
    Ziet er goed uit op koude water na dan haha maar nou goed voor elkaar geniet ervan❤