Proloog

12 mei 2023 - Helmond, Nederland

Rond Hemelvaartsdag hebben we een week vrij. Hmmm, wat zullen we gaan doen? Leren voor onze studie? Of klussen in huis? Of? We zijn eigenlijk best wel toe aan weer eens een luie vakantie op een zonnige bestemming waar je helemaal verzorgd wordt. Vliegen en op 1 plek blijven in plaats van met de auto door Italië crossen: dat hebben we al heel lang niet meer gedaan! Helaas is het in Italië en in grote delen van Europa niet zo mooi weer. Na een week zoeken (ons ‘wensenlijstje’: 25+ graden, niet te lang vliegen, een groot resort dat toch niet massaal is, gezellig, groen, score liefst 9 of hoger, direct aan het strand, meerdere restaurants en barretjes, en zo nog wat, niet dat we verder veeleisend zijn of zo) vinden we 3 mooie all-inclusieve hotels in Turkije voor een redelijke prijs. In twee van de drie zijn we al eerder geweest. Om die reden kiezen we de derde: Ali Bey Resort in Side. We zijn overigens eerder al in Side geweest en dat was best leuk. Een pakketreis boeken is trouwens niet meer zoals vroegàh: bijbetalen voor je koffers, verplicht online inchecken (kan pas 24 uur voor vertrek), bijbetalen voor eten onderweg, bijbetalen voor de transfer van het vliegveld naar hotel 💸, geen reisleiding aanwezig op locatie 😒.