Dag 15 (Ma 18 sept): Grijs relax dagje

18 september 2023 - Lido Adriano, Italië

Na de inspanningen van gisteren hebben we zin om vandaag niks te doen. Lekker van het zonnetje genieten en een boekje lezen. We mogen van het zwembad van de 2 naastgelegen “Club del Sole” campings gebruik maken, maar dat hebben we nog niet gedaan. Stond nog op het lijstje…

Helaas is het weertje niet top. Helemaal grijs en af en toe wat druppels. Toch gaan we richting zwembad. Als we daar aan komen lopen is het opvallend stil. Maar ja, het is ook nog maar 10 uur s’morgens. Bij de ingang van het zwembad zien we waarom het zo stil en leeg is: de poort is op slot. Hmm, hoezo? Het zwembad is toch vanaf 10.00 open? En het is ondertussen 10:15? Even navragen bij een bar waar we te horen krijgen: “Ja klopt, het zwembad is dicht, want de hele camping gaat om 12.00 dicht.”

Wat?😱 En het zwembad bij de andere camping dan? “Die is al een paar dagen dicht’.”

We kunnen dus niet aan het zwembad liggen, maar er is ernaast een grasveld onder de bomen met fijne ligbedden, met een zonnedakje en een parasol. Zitten we in ieder geval een beetje droog als er weer wat druppels vallen (op het strand geen ligbedjes of parasols, tenzij je ze huurt voor €30,- per dag). Dus we gaan even hier zitten lezen tot de camping dicht gaat. Om 11.30 komt er personeel naar ons toe met de vraag of we willen vertrekken zodat ze de camping zo kunnen gaan sluiten.☹️

Terug naar onze eigen “Pini Beach Village” camping dus. Na de lunch bij ons huisje gaan we bij de Rooftop bar een drankje doen. Die stond ook nog op ons “Willen nog doen” lijst. We moeten wel beneden bestellen en de drankjes zelf naar boven brengen, wat een service.🤭 De Rooftop bar is wel mooi en erg leuk gedaan, springt er weer uit ten opzichte van de rest van de camping. Er is een rond ligbankje waar we een boekje lezen tot we het rond 16:00 te koud krijgen (het blijft grijs en het waait aardig) om terug te gaan naar ons huisje. Beetje jammer dat onze strandvakantie zo lijkt te eindigen, morgen de laatste dag, hopen dat het weer dan beter is!

Rooftop bar

Vanavond eten we bij het restaurant van de camping. Andrea heeft Tagliata di Manzo en Onno een pizza. Allebei culinair bereid en Andrea heeft een hele lekker wijn (de ober maakt een mooi verhaal dat de fles €40,- kost maar hij is al open en dus kan hij een glaasje voor €8,- aanbieden 😳). De Tiramisu als nagerecht is ook heel apart, een donut vorm waar aan je tafel een espresso wordt ingegoten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corine:
    18 september 2023
    Een paar tegenvallers vandaag 🫣 jammer dat het weer niet helemaal meezit, maar morgen nieuwe kans ☀️. Fijne avond nog en trustuu voor straks 😴😘
  2. Onno En Andrea:
    18 september 2023
    Trustuuuu! 🙂
  3. Van gemert:
    19 september 2023
    wanneer komen jullie terug?? Ja ben oud vergeet alles,niet leuk hoor.Maar jullie hebben het wel leuk gehad he.fijne terugreis,liefs je mam. (veilige}
  4. Onno En Andrea:
    19 september 2023
    Wij gaan woensdag langzaam weer terug. Ik denk dat we vrijdag weer thuis zijn.