Dag 2: Windorf naar Kaposvár

31 augustus 2020 - Kaposvár, Hongarije

Prima ontbijtje gehad in hotel Moser, uitgecheckt en richting Hongarije. We moeten nog een vignet voor Oostenrijk kopen en zijn niet de enige: bij een van de laatste tankstations voor de grens staat de rij tot buiten. Met een kleine zucht sluiten we maar aan, maar het valt mee. Met een kwartiertje staan we weer buiten; een Oostenrijks autobahn vignet rijker en een tientje armer. Bij de grens tussen Duitsland en Oostenrijk valt een flinke file de andere kant op: kennelijk rij je vanuit Oostenrijk niet zo maar Duitsland in. Maar Oostenrijk in gaat prima, geen controle en we rijden zo door.

Snelheidscameras zijn er wel genoeg in Oostenrijk en het lijkt alsof we nog genept worden ook! Andrea rijdt netjes 80 (we worden zowel door onze Mazda navigatie en Flitsmeister ook gewaarschuwd voor cameras) maar net voor een camera komt een dikke Volvo SUV ons voorbij zoeven en rijdt ter hoogte van de camera terug onze strook op. En als hij de paal net voorbij is: flits-flits in onze verbaasde gezichtjes! Maar wij reden dus netjes 80! Ben benieuwd of we een bekeuring gaan krijgen.

We maken ons enigszins zorgen om de situatie bij de grens in Hongarije die morgen dicht gaat voor buitenlanders. Voor de zekerheid rijdt Andrea in ieder geval als we de grens over gaan zodat ze ons in het Hongaars naar binnen kan bluffen. En wat denk je? Helemaal niets aan het handje: geen douanier te zien, we rijden zo Hongarije in. De andere kant op echter: ook hier een enorme file. Raar, Oostenrijk controleert kennelijk bij deze grenspost en we nemen ons voor om woensdag niet hier terug de grens over te gaan, want deze file lijkt er wel een te zijn waar je een paar uurtjes stil staat.

Het is toch lang rijden; iets na zessen zijn we in Kaposvár. We slapen in hotel Laetitia Panzió, een heel groot voormalig woonhuis midden in de stad. Ziet er prima uit! We eten bij een gezellig Italiaans restaurant buiten op het terras, maar binnen no time begint het gigantisch te onweren. Gelukkig zitten we droog onder de overkapping!

1. Corine:
    31 augustus 2020
    Enfin heb ik heel ons verhaal geschreven valt Wi-Fi uit alles kwijt 🙈🙈🙈 ga ik het nogmaals typen?? Nee ....maar misschien komt het alsnog mee.
    Fijne avond en een goede nacht en slaap lekker straks.
    Bedankt voor het verhaaltje vind ik altijd zo leuk 😘