Dag 1: Stiphout naar Windorf

30 augustus 2020 - Windorf, Duitsland

Het is lang geleden (2 jaar niet weg geweest!), dus de hoogste tijd om weer eens naar Italië te crossen! Dat was eigenlijk sowieso het plan sinds we de Mazda 3 hebben (Feb dit jaar); die moest in Italië uitgelaten worden maar daar kwam een Corona dingetje tussendoor, wellicht dat u daar van gehoord heeft.

Hebben we een plan? Bwoah, eerst even een omweggetje via Hongarije waar we dinsdag moeten zijn voor juridische zaken, dan woensdag door naar Noord Italië en eigenlijk willen we naar Puglia. Je weet wel, de hak van de  laars helemaal in het zuiden. En als we dan toch naar Puglia gaan wil Andrea ook wel op het meest zuidelijke puntje gestaan hebben. Da's alleen in Italië al 1250km! En terug. En heen dus met een omweg door Hongarije. Bovendien is Slovenië (de kortste weg vanuit Hongarije naar Italië) code oranje, dus daar rijden we liever omheen.  Wellicht dat het zuidelijkste puntje van Italië dus een tikje optimistisch is. We gaan het zien!

Eerste spannend puntje: we komen op 31 augustus in Hongarije aan en jawel: net voor vertrek wordt bekend gemaakt dat Hongarije de grenzen per 1 september sluit. Buitenlanders mogen er dan niet meer in, terugkerende Hongaren moeten 2 weken in quarantaine. Als reactie daarop zet Nederland Hongarije op code oranje per 1 sept. Maar goed, wij zijn er een dag eerder dus dat moet goed gaan. Hongarije uit kan altijd als het goed is 🤞

Vandaag de eerste etappe: naar Windorf in Duitsland om daar te overnachten.  Dat is een dorpje voor de Oostenrijkse grens bij Passau.  Dat is maar 750km vanaf Helmond, dus we doen het rustig aan. We vertrekken rond 10:00 vanuit Stiphout. Het eerste stuk is droog en prima. De Mazda haalt 209 km/h op de autobahn, maar zoals altijd zijn andere verkeersdeelnemers of bochten de spelbreker. Dat had vast nog wel harder gekund. Vanaf Wolfsburg hebben we alleen maar regen en af en toe wat langzaam rijdend verkeer.

Lekkah weer

Als met al valt het toch niet tegen en zijn we om 18:00 in Windorf, waar het opklaart en droog is! 👍

Andrea heeft een heel leuk hotelletje uitgezocht dat rechtstreeks aan de Donau ligt en we krijgen een kamer op de begane grond zodat je er zo naar toe loopt.

Bij de Donau

We maken eerst een wandeling, gaan dan naar het restaurant en schuiven een fijne schnitzel naar binnen.

Zo, dag 1 zit erop!

1. Corine:
    30 augustus 2020
    Jaja Onno de beer is los bij jou ondanks dat hij /zij een standbeeld is. Dat kan niet harder dan 209 hoor 🙈 ik mag die spel brekers wel 🤣
    Wat een nattige omstandigheden om te rijden. Bbrrr morgen niet veel beter ben ik bang.
    We wensen jullie een goede reis verder onder de 140 km per uur en veel plezier samen.

Voor straks slaap lekker
    Liefs xx Corine