Dag 4 (Do 7 sept): Overnachten in de natuur (in een luxe drijvende villa šŸ¤£)

7 september 2023 - Kinrooi, Belgiƫ

Weer heerlijk geslapen. Vanochtend aan dezelfde steiger blijven liggen, maar vrij snel kwam er een grote boot voor ons liggen, bemand door een wat oudere man alleen. Hij vroeg ā€œblijven jullie hier de hele dag liggen? Want ik moet wat schuren en zo.ā€œ

Even de klusbuurman helpen met aanleggen

De overlast van de klussende buur viel mee, maar na wat zonnen en de lunch (eitje bakken op onze boot) rond een uur of 2 toch maar gaan varen. Rondje over de plas, een kleiner ander plasje op en daarna terug naar de plas met de gele boeien waar je de boot aan vast kan leggen. Dat is een stukkie varen en we komen er rond 4 uur aan.

Plas Tesken

Het is een stuk drukker op de plas dan in het begin van de week, maar we hebben geluk en vinden nog een vrije gele boei, de laatste van het meerĀ šŸ€.Ā  Het lukt om de boot snel eraan vast te knopen. Tot een uur of 6 kunnen we lekker in de zon liggen en wat zwemmen, maar dan is het helaas al tijd om terug te varen.Ā

Morgen moeten we de boot inleveren, met volle tanks dus we moeten nog even langs een tankstation op het water varen. Altijd even uitzoeken hoe dat werkt (de pomp doet het in 1e instantie niet en de rij bootjes achter ons die ook willen tanken wordt groterā€¦) maar na wisselen van bankpas lukt het wel. Tankje vol (iets meer dan 20 liter verbruikt, valt mee!) en terug naar de haven. Daar legen we weer makkelijk aan (die boeg en hekschroef zijn geweldig!) en frissen ons snel op om te gaan eten.

Uit eten bij ā€˜t Tegelhuusje

Net op tijd blijkt, want om 19:58 zijn we bij een restaurantje dat we eerder gezien hadden en leuk leek, maar daar loopt op een lichtkrant buiten ā€œkeuken sluit om 20:00.ā€ Hij is weer fijn! We mogen toch plaats nemen, als we maar snel bestellen. Dat doen we, en we eten heerlijk. Uiteindelijk is er toch nog tijd (en ruimtešŸ˜‰) voor een toetje, en om 21:30 zijn we weer terug op de boot.

Morgenochtend de boot snel opruimen, om 10:00 moet hij schoon en leeg zijn, dan naar huis om daar te slapen, en zaterdag of zondag weer op pad, want we hebben een mooi hotelletje/appartement in ItaliĆ« geboektĀ šŸ‡®šŸ‡¹šŸ™‚.Ā

Fotoā€™s

1. Suzanne Willems:
    7 september 2023
    Gin beter leven dan een goei šŸ˜‰
  2. Onno En Andrea:
    Zo is da šŸ˜„
  3. Corine:
    7 september 2023
    Ik lees nog even een verhaaltje voor het slapen gaan, want ook morgen hier vroeg op. Naar de bakker om de lunchmand aan te vullen en dan starten aan een fietstochtje van 60 km. Inmiddels ervaren schippers zijn jullie, maar qua etenstijd toch een beetje die Italiaanse tijden in jullie hoofd hĆ©. Nederlandse prak staat om 6 uur op tafel hĆ©šŸ¤­šŸ˜„ Maar deze onderneming van jullie is een geweldige voorproef op de komende tijd te gaan. Ik lees weer mee. Trustuu voor straks. Geniet van het leven šŸ˜˜
  4. Onno En Andrea:
    8 september 2023
    Veel fiets plezier!šŸ˜˜
  5. Corine:
    8 september 2023
    Thnxxx. Jullie fijne zonnige dag šŸ˜˜