Dag 3 (Woe 6 sept): Thorn en Wessem

6 september 2023 - Panheel, Nederland

Heerlijk geslapen, rond 7:00 wakker en rustig koffie gedronken op het voordek. Daarna ontbeten en nog eens Thorn ingewandeld.

Het grote plein in Thorn

We hebben wat rondgekeken en een cappuccino gedronken met een stuk Limburgse vlaai erbij. 🥧

Als je in Limburg bent…

Rond 12:00 knopen we de touwen van de boot los en gaan we weer varen. We gaan richting Wessem. Het is trouwens best een doolhof, veel open plassen en plasjes waar je maar aan 1 kant in kunt varen, soms moet je een heel stuk doorvaren om een opening te vinden. Maar goed dat we een waterkaart (en Google Maps) hebben, anders kun je behoorlijk vaak fout varen lijkt ons.

De Maasplassen

Bij Wessem leggen we aan in de passantenhaven en lunchen bij ‘t Veerhuis. Het is ondertussen behoorlijk warm geworden. Nadat we een lekker broodje en drankje op hebben gaan we terug naar de boot, lossen de trossen en varen naar de plas Polderveld. Daar ligt een steiger met een mooi plekje op ons te wachten. Ondertussen volleerd leggen we strak aan, blazen de luchtbedjes op en plonsen in het water!

Even plonzen

De steiger heeft geen voorzieningen en je kunt ook niet aan land, dus vanavond zijn we helemaal op de faciliteiten van ons bootje aangewezen. We koken ons eigen potje (pasta, lekker makkelijk) en eten bij ondergaande zon op ons voorterras met een kaarsje.

De pastaboot

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine:
    7 september 2023
    Om 7 uur wakker 🫣 nu had ik toch echt begrepen dat jullie vakantie hadden hoor 😄 Of is het net als bij mij ? Vroeg wakker en na half 11 aanspreekbaar 🤣 Maar het varen gaat hartstikke goed. De foto's zijn mooi. Jullie hebben het goed zo. Heb een mooie dag vandaag 😘