Dag 6: Waar oh waar gaan we naar toe?

13 augustus 2022 - Torri del Benaco, Italië

In de ochtend zoeken we verder naar een volgend hotel. Het bevalt hier trouwens wel prima, dus informeren we bij de receptie wat de mogelijkheden voor verlenging zijn. Die zijn lastig: maandag en dinsdag is er een grotere kamer beschikbaar (€360,- per nacht, ka-ching, met een verontschuldiging dat de prijzen nu eenmaal overal torenhoog zijn) en daarna weer een kamer vergelijkbaar met de onze, maar dan zonder uitzicht. We gaan wel even kijken, de dure kamer zit net naast de bar en die kamer zonder uitzicht (maar wel met dezelfde prijs als de onze), mwah, dat zien we niet zitten. Onze kamer is vanaf maandag verhuurd, maar die mensen hebben iets over annuleren gevraagd en reageren daarna niet meer. Na veel twijfel en verder zoeken praten we wat van de prijs van die dure kamer af voor maandag en dinsdag, nemen die toch en spreken af dat ze ons op de hoogte stellen zodra ze iets weten over de annulering (dan zouden we nog een week extra in dezelfde kamer kunnen blijven). De rest van de dag besteden we weer aan verder zoeken op o.a. Booking.com, maar een plek waar we allebei heel blij van worden kunnen we toch niet vinden. Opeens zien we op ons complex toch een vergelijkbare kamer als die we nu hebben beschikbaar komen. Potjandikkie, zal dat dan de onze zijn waarbij de nieuwe huurders geannuleerd hebben? En is de receptie vergeten ons op de hoogte te stellen? Snel kijken en weer verder vergelijken, willen we dan hier blijven? (Het is zeker niet goedkoop, maar we zijn ondertussen onze hele vakantiedagen aan het besteden aan het zoeken van de volgende plek). Uiteindelijk besluiten we toch maar eens bij de receptie te vragen hoe het met die vrijgekomen kamer zit. Helaas blijkt de dame waar we vanmorgen mee onderhandeld hebben er niet meer te zijn, dus die moet via de telefoon ingeschakeld worden. De vrijgekomen kamer heeft wel uitzicht op het meer (als de onze), maar blijkt niet de kamer van de foto’s op Booking.com te zijn. Handig! Maar het is de kamer onder de onze. Wel een tuintje, maar weer minder uitzicht plus dat jan en alleman er langs loopt omdat de receptie er naast zit. Weer twijfel; verlengen dan of niet? Uiteindelijk zijn we het zoeken beu en besluiten te verlengen. Omdat de baas-mevrouw er niet is krijgen we nu niets van de prijs af. Gratis ontbijtje dan? Er wordt weer gebeld, ook dat is niet mogelijk. We moeten aan onze onderhandelingsvaardigheden werken vrees ik. We doen het toch maar en verlegen tot maandag 22 augustus. Betekent wel dat we maandag de 15e moeten wisselen naar die duurdere kamer, en woensdag 17 naar die net vrijgekomen kamer een verdieping lager. Conclusie: we hebben 2 volle vakantiedagen besteed aan het zoeken naar een nieuwe plek, om op dezelfde plek te blijven. Lekker bezig! 😂

Dat zijn wij dan

‘s Avonds wel lekker gegeten in het dorp, waar van alles te doen was, muziek, markt. Heel gezellig allemaal!

Love in red

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine:
    14 augustus 2022
    Na al dat zoeken is het goed rusten in dezelfde plaats met andere plek in het vooruitzicht 😄

Hier was het gisteren afgekoeld naar 22 gr. Ik had het gewoon koud 🤣 Het zou volop gaan regenen. Niet dus helaas. Deze week mogen we weer gaan genieten van de 30 gr en hoger.

Geniet fijn van jullie stekkie Morgen even verhuizen dan maar 😉 Fijne dag 😘