Dag 5: Hoteljacht bij slecht weer

12 augustus 2022 - Torri del Benaco, Italië

Vandaag wordt het volgens de weersvoorspellingen slecht weer. ‘s Ochtends is het inderdaad behoorlijk bewolkt en frisjes. We lezen enigzins jaloers op NU.nl hoe er in Nederland een hittegolf is 🙄. Nou ja, mooie gelegenheid om alvast te gaan zoeken naar de volgende overnachtingsplek (we zijn hier bij Ca Del Lago in Torri del Benaco tot maandag). Na een ochtendje vruchteloos zoeken wordt het weer iets beter en gaan we lopend het dorpje in. Torri del Benaco is een leuk dorpje met veel restaurants aan het water. Er is een bootverhuur kantoortje waar we naar toe gaan om te zien wat de mogelijkheden zijn, maar helaas, de bootjes zijn niet beschikbaar; alleen op maandagochtend nog 1, maar dan moeten wij al uitchecken. Met een lekker Italiaans ijsje vergeten we het verdriet en gaan we terug naar het appartement. De zon in toch nog doorgebroken en het is ondertussen weer lekker warm. Genoeg om nog een paar uurtjes (tot een uur of 5) bij het zwembad te liggen, hoewel de dreigende wolken al heel lang van de noordkant van het Gardameer op komen zetten. Als het te ver af koelt en de regen komt gaan we terug.

Naar weertje

De avond besteden we aan het verder zoeken naar een nieuwe overnachtingsplek. Prijzen zijn torri-hoog en alles wat wij leuk vinden zit vol. We koken een simpele pasta in de mini-keuken en eten die binnen op terwijl buiten het noodweer los barst. Helaas, ook na het eten geen leuke plek gevonden hoewel we tot 0:00 doorzoeken.