Dag 7: Naar vakantiepark Villaggio La Pescaccia in San Clemente

5 september 2021 - Sant'Andrea In Casale, Italië

Het ontbijt bij hotel Guerra in Castelvetro di Modena was op een bijzondere manier geregeld. We kregen gisteren bij het inchecken een menukaart waarop we moesten aanvinken wat we wilden en hoe laat we wilden ontbijten. Die kaart kon je aan de kamerdeur hangen of afgeven bij de receptie. Het hotel zorgt dan dat dat op een tafeltje klaar staat op de afgesproken tijd. Dit ivm Covid. Geen buffet dus, maar dit blijkt ook goed te gaan.

We checken uit en zetten koers naar onze vakantiebungalow in San Clemente (onder Rimini). Maar eerst laten we de auto nog even wassen, want een blinkende bolide hoort er wel bij hier in Italië natuurlijk. Andrea heeft een leuk plekje aan het strand gevonden om te lunchen voordat we doorrijden naar het vakantiepark, dus we stoppen in Riccione om in een hip / Ibiza look strandtentje te lunchen. Het is zondag, dus je ziet Italiaanse families die met opa en oma chique gekleed hier ook komen eten. Buiten helaas geen plaats als je niet gereserveerd hebt, dus we zitten binnen. Een broodje hebben ze niet, dus van de uitgebreide menukaart pakken we alleen een ‘primi’, een eerste gang. Met een cola in plaats van wijn en een fles water, wat wel wat rare kreten oplevert (Cola? Okaaay, okaaay). Andrea heeft pasta met kokkels, ik met vleessaus. Omdat alleen een primi met een colaatje kennelijk toch echt niet kan, krijgen we een gratis voorafje (toast met een soort humus) en ook nog een gratis toetje (een frisse yoghurt).

Leuke strandtent in Riccione

Dan koers richting bungalow, waar we iets voor drieën aankomen. Net op tijd om de start van de Formule 1 wedstrijd in Zandvoort op de iPad te kunnen kijken. Prima timing! 👍

Onze Deluxe Bungalow op park Villaggio La Pescaccia

De bungalow die we hier op vakantiepark Villaggio La Pescaccia hebben is fijn, eigen terras, eigen BBQ en… eigen hot tub! Wat een luxe! Ontbijt is centraal geregeld, maar ze hebben geen restaurant (maar kunnen wel restaurants die bezorgen voor je bellen). De bungalow heeft een keukentje, dus wij gaan boodschappen doen, kopen een halve supermarkt leeg en rekenen €76 af voor een behoorlijk volle kar met de nodige flessen wijn en biertjes erbij. Dat valt mee!

Zo komen we de eerste dagen wel door

We hadden het plan om vanavond nog niet te koken en terug bij het resort vragen we de receptie om voor ons eten te bestellen. Na wat gebel blijkt dat de hamburgers en friet die we wilden pas om 21:30 geleverd kan worden. Hmmm, dan koken we zelf wel. Dus… na al het luxe uit eten van de laatste dagen eten we nu een pasta met een wijntje op ons eigen terrasje. Even leuk en lekker eigenlijk!

1. Corine:
    6 september 2021
    Belangrijkste gelukt. Op tijd daar ivm de race. 😉 geen toegangskaartje nodig 😄en een feestelijke afloop. Daar moet op gedronken worden 🍷🍻. Jullie hebben weer een fijn plekkie gevonden. Have fun Liefs vanuit Hongarije 😘