Dag 6: Lamborghini MUDETEC museum

4 september 2021 - Sant'Agata Bolognese, Italië

We checken uit bij Hotel Monroc en zetten de koers richting Modena. We maken nog een snelle tussenstop voor we 1 week lang lekker niks gaan doen. Die tussenstop is in Modena, de regio die ook wel bekend is als supercar-valley. Hier zitten o.a. Ferrari, Lamborghini, Pagani en Ducati. Wij hebben kaartjes geboekt voor het Lamborghini MUDETEC museum. Je moet een tijdslot boeken en wij hebben 15:00 gedaan. Dat zouden we ruim moeten halen maar we hebben zo veel file op het eerste stuk dat we ook zo ongeveer rond die tijd aankomen in Sant'Agata Bolognese waar Lamborghini gevestigd is. Ze zijn super-streng qua Covid maatregelen hier: 15:00 betekent ook echt 15:00 naar binnen, mondkapjes op, etc. Wij waren er net 10 minuutjes eerder, maar dat betekent dus terug naar buiten en wachten.

Heilige supercar grond

Het museum is niet groot; 2 verdiepingen met een auto of 20. Bij iedere auto een electronisch bordje met uitleg, maar die zijn even goed als de elektronica in Italiaanse auto’s: al bij de eerste auto crasht het bord. Een vriendelijke Italiaanse jongeman ziet het en springt er op in door ons aan te spreken en het hele verhaal over de auto (de Miura) te vertellen, inclusief anekdotes over Frank Sinatra die bekleding van de huid van wilde zwijnen op de stoelen wou hebben 🤪.

Meneer achter de Miura probeert bordje te fixen Deze dan maar?

Met iets meer dan een uurtje zijn we uitgekeken. Op naar het hotel in Castelvetro di Modena op een half uurtje rijden van het museum. Hotel is wat minder dan we hadden verwacht, maar het weertje is hier ondertussen wel prima (30 graden!). We lopen het dorpje in; rond de kerk is het opgeknapt en heel sfeervol. Daar gaan we ook eten, maar niemand spreekt een woordje Engels. We begrijpen wel dat de keuken nog niet open is (pas vanaf 19:00?), maar bonuspunten voor vriendelijke bediening gaan ze niet krijgen. Wel voor de kwaliteit van de pizza’s, want die zijn subliem!

Nog even wachten op eten in Castelvetro di Modena

1. Corine:
    4 september 2021
    Ja schitterende auto met een gigantisch prijskaartje. Dat was even smullen in dat museum. Gelukkig waren jullie wel op tijd 🤣 stel je voor je was te laat en je mag niet meer binnen 🙈
    Fijne avond nog samen 😘
  2. Onno En Andrea:
    4 september 2021
    Dat stond letterlijk in de kaartjes: als je te laat was kon de toegang ontzegd worden! 😬
  3. Van gemert:
    5 september 2021
    dat is echt iets voor jou heel veel plezier en geniet ervan van