Dag 10: Vieste en de kust

8 september 2020 - Mattinata, Italië

Genoeg geluierd, vandaag weer wat avontuur opzoeken. We pakken de auto en rijden naar Vieste, het meest oostelijke stadje in Italië (in de spoor van de laars). Heen rijden we door het binnenland en bergen en het Foresta Umbra (een groot bos / nationaal park). Het is mooi maar met een graadje of 30 geen weer voor een boswandeling. We maken 1 stopje om even te kijken en door. De wegen zijn heel bochtig en het asfalt is niet best.

In Vieste denken we even rond te kijken en weer te gaan, maar het is echt een leuk stadje! Mooi, veel te doen en het ligt prachtig aan zee.

157546F2-D780-410F-B23A-2A190D7D6148

Zoals in alle Italiaanse kust dorpjes: veel trappen, smalle steegjes en oude huisjes. Er is een fort waar we even kijken en we eten een heerlijk broodje (een paposcia) in een smal steegje bij een klein helemaal niet toeristisch winkeltje. Mjammie!

Mooi steegje

Terug bij de auto kijken we wat we verder gaan doen. De kust moet hier op schiereiland Gargano heel mooi zijn, maar dat hebben we nog niet zo ervaren. Op zoek dus naar wat mooie plekjes! Dat duurt niet lang, we zijn Vieste amper uit en de kust is daar al meteen prachtig. We zien rotsbogen, kliffen, torens: het een nog mooier dan het ander!

0EF53A56-9CDD-4776-9202-223A95E23627209AB6D8-5E75-4B86-A0E3-5CB1B2E4F7BA5C64B4FA-BA13-4BDD-A75F-DD0BC7A60C06

Veel fotostopjes later rijden we terug naar ons dorpje om boodschappen te doen. Vanavond gaan we eens niet uit eten, maar koken we zelf en eten we op ons gezellige terrasje.

Terrasje bij het huisje

1. Corine:
    8 september 2020
    Wat een mooie foto's. De straatjes zijn wel van dat past maar net 🙈
    Romantisch terras voor een diner voor 2 hoor.
    Ik vind het wel erg jammer voor jullie dat het weer niet meezit, maar je kunt ook niet alles hebben hé. Dan maar niet wandelen 😂🤣
    Fijne avond nog en trustuuu voor straks 😘
  2. Mam:
    9 september 2020
    Wel prachtig hóór
  3. Ben en Theavan:
    10 september 2020
    Lekker genieten groetjes van je mam en Ben nog een week veel plezier
  4. Onno En Andrea:
    10 september 2020
    Dank je wel! Het gaat lukken!😉😘