Dag 9: Relaxen op de camping

7 september 2020 - Mattinata, Italië

Vandaag lekker gerelaxt, eerst bij het zwembad (waar nu verder niemand was!), daarna bij zee (waar het ook een stuk rustiger was) en later weer bij het zwembad omdat het heel hard ging waaien aan zee.

Nu het zo rustig is en we in een mooi huisje zitten vinden we het toch wel leuk hier: we verlengen een dag en blijven tot donderdag!

Zwembad bij camping Villaggio San Matteo

's Avonds wandelend op voedseljacht. We zitten buiten het centrum en de navigatie via TripAdvisor en Maps gaat niet helemaal soepeltjes. Eerst proberen we over een smal weggetje langs de zee te lopen (oké, dat was een gevallatje eigenwijs, de navigatie stuurde ons over een grote weg maar dat is niet leuk) maar het smalle weggetje houdt op. Dus een stukje over het strand en via een andere camping (hallo mensen! Wij horen hier hoor!) alsnog richting de grotere weg. Maar restaurants die we online vinden zijn gesloten of helemaal weg. We komen er wel langs eentje maar die pakken we niet, want niet helemaal leuk denken we zo op het eerste gezicht. Dus verder lopen en daar krijg je het toch alweer aardig warm van. Het is hier geen mooie buurt, je kunt echt wel zien dat dit deel van Italië arm is. We vinden een pizzeria met bordje “aperto” (open) bij een groter geheel maar we vinden de ingang niet. We lopen bij een paar plekken binnen, het lijkt een soort verlaten hotel. Hier en daar brand wel licht, maar we zien niemand. Ondertussen worden we gevolgd door een Italiaanse gezinnetje dat lijkt te denken dat wij wel weten wat we aan het doen zijn, maar helaas! Ze spreken geen Engels, maar kijken ook rond en zoeken, maar komen even later terug met “close-ed”. We kijken nog even op onze telefoons of we wat anders in de buurt vinden, maar besluiten terug te gaan naar dat restaurantje dat wel open was maar dat we eerst niet gepakt hadden. Daar eten we grote pizza's (pfff, voor het eerst dat ik een pizza niet op krijg) voor weinig. Het ziet er trouwens best prima uit bij nader inzien. Op de terugweg blijken we vlak bij onze camping te zijn. Heen hebben we 3,5km gedwaald, en terug was het maar 240m! 😂

1. Corine:
    7 september 2020
    Tja weekend voorbij en daar is de rust. Jullie hebben genoten daarvan.
    Toch dat eigenwijze behouden dat maakt dat je de pizza eraf gelopen hebt voordat je deze hebt genuttigd 😂
    Ik zeg welterusten voor straks en morgen weer op naar een nieuwe dag. Enjoy 👍 😘