Dag 8: Verhuizen en relaxen

6 september 2020 - Mattinata, Italië

What a difference a day makes...

U kent ons (wij luxe paarden): het huisje valt een beetje tegen, dus wij stonden gisteren meteen bij de receptie om te klagen. Of beter gezegd: om aan te geven dat dit helemaal niet op de foto’s lijkt die op hun website stonden en dat we andere verwachtingen hadden. Ze gaven aan dat dit toch het huisje was wat we geboekt hadden, en in hun verdediging: dat klopt, er was er nog maar 1 beschikbaar en die hebben we geboekt. Je kon echter niet zien dat dat niet een van de huisjes van de idyllische foto’s op de site was. Maar goed, andere huisjes zijn er niet meer, misschien maandag, dus we doen het er maar mee.

Het huisje heeft niet echt een tuin. Er is een strookje van anderhalve meter breed waar 2 ligstoeltjes staan, maar daar kun je dus niet echt liggen. Zeker niet in de zon. De douchecabine is echt mini. Die zijn in Italië wel vaker klein, maar in deze pas je amper in! Het is ook best gehorig, aan 2 kanten hoor je de buren. Desondanks wel redelijk geslapen en op naar het ontbijt. Ai.... dat kan nog onhandiger dan in Tarvisio blijkt. Hier is namelijk maar een heel klein buffetje, maar je mag helemaal niks zelf aanraken. Je staat in een korte rij voor de tafel met het buffet, ziet dan pas wat er allemaal is en moet dan met je mondkapje op een slecht Engels sprekend meisje vertellen wat je wilt. Veel wijzen dus, doe maar 1 van die en 1 van die en oh ja hier 1 boter en daar dat plakje kaas. Dat krijg je dan op een bordje mee. Er staan natuurlijk ook weer mensen achter je te wachten, dus alles rustig bekijken gaat niet, je voelt je nogal opgejaagd. Ik loop naar buiten met een klein croissantje en een mini-broodje. Hmm, dat is geen uitgebreid ontbijt en niet helemaal wat ik van te voren in gedachen had. Maar goed, Italianen ontbijten zelf ook maar heel beperkt: cappuccino en een croissant, dus het voelt wel ingeburgerd.

We zijn dus niet helemaal in onze hum hier op resort “de camping”. Maar als we terug zijn in ons oude bungalowtje hebben we een mailtje van de receptie: of we even langs willen komen om over verhuizing naar een andere huisje te praten. Aldaar krijgen we te horen dat we even in een nieuwe bungalow kunnen kijken en dat deze meteen beschikbaar is. We lopen mee en ja, dat ziet er stukken beter uit. “Same price?” vraag ik nog, maar dat moet even bij de receptie overlegd worden. Afijn, EUR 50,- extra maar een wereld van verschil, dus we doen dat maar. Alle spulletjes over gehuisd en we zien het leven meteen weer een stuk zonniger in: best leuk hier!

De foto's doen het geen recht, maar het voelt alsof we van een oud krakkemikkig huisje naar een luxe moderne bungalow verhuisd zijn.

Oud:

Oud huisje

Nieuw:

Nieuw huisje

Het weertje is prima, dus op naar het strand! Daar een paar uurtjes gebleven. Kiezelstrand en erg druk. Het is toegankelijk voor de gasten van onze camping, maar ook voor de locals (tegen betaling). Er staat een stevige speaker achter de strandstoelen die voor ons gereserveerd zijn dus het is een levendige boel. Wat later relaxen we even bij ons huisje om de middag af te sluiten bij het zwembad. Dat gaat van 14:00 tot 16:00 dicht trouwens: siësta?

‘s Avonds eten we bij het strand. In het restaurant is net een feestje gaande met zanger en al, dus ook daar is het een levendige Italiaanse boel! (Zie filmpje).  Gezellig!

1. Corine:
    7 september 2020
    Fijn dat jullie konden verhuizen. In ieder geval verbetering.
    Je zou verwachten dat het overal al wat rustiger is. Gezien de zomer vakanties voor kinderen voorbij zijn. Goh dan ook nog een feestje gratis en voor niks erbij. Daar gaat je romantische etentje 🙈
    Wens jullie een rustige maandag. Waarschijnlijk minder druk 😉
    Liefs van ons 😘