Dag 7: San Marino naar Mattinato in Puglia

5 september 2020 - Mattinata, Italië

Ontbijten, uitchecken en weer verder naar het zuiden! Maar eerst even dit: mocht je in Italië zijn in de buurt van San Marino, sla het dan niet over (en blijf tot 's avonds). Ondanks dat het toeristisch is, is het echt heel leuk, mooi en gezellig! Wat ons betreft Italië zoals het hoort te zijn, ondanks dat het dan eigenlijk weer geen Italië is 😀. Wij zijn in ieder geval blij dat we hier meer dan 1 keer geweest zijn, en wellicht komen we nog wel eens terug. Tot zover dit bericht van de San Marino toeristische dienst!

Als we het oude ommuurde centrum uit zijn rijden we toch nog wel even een tijdje in San Marino; het stuk buiten het historisch centrum is iets groter dan we denken. Vandaag zijn we weer zowat de hele dag aan het rijden: 500km en een uurtje of 5-6. Als we in Italië de snelweg opdraaien roept de navigatie: volg deze weg voor 426 kilometer. Dat hoor je in Nederland ook niet vaak 😆. Het is wel helemaal een tolweg, benieuwd wat dat gaat kosten. Een uurtje of 4-5 later blijkt het  €32,-  te zijn. Ik had het nog hoger geschat.

Rond 17:00 zijn we in ons resort. Uhm.... camping. Zo rondkijkend hadden we er iets meer van verwacht, het is een kleine camping met een huisje zonder veel luxe en een stukje lopen naar zee. Heeft iemand zich door het stuk van gisteren heen geworsteld? Wat schreef ik toen over “direct aan het strand”?  En wat hebben we hier? Dit:

“Direct aan het strand”

😱😖

Het is nog best aan de prijs ook, mede daarom hadden we het echte resortgevoel verwacht, maar het is gewoon een camping met rondrennende kinderen, een basic huisje zonder tuin en ook het strand is zo-zo. Het resort heet “Villaggio San Matteo" en op de website (https://www.villaggiosanmatteo.it/en) ziet het er echt goed uit. Aangezien we gisteren zo lang gezocht hadden best een tegenvaller. Maar goed, we zijn wel in Puglia! (doel van deze vakantie).

Strand bij ons superdeluxe beach resort in Mattinata

We gaan boodschappen doen, nu we toch een huisje met een keuken en koelkast hebben kan er maar beter wat drank aanwezig zijn ook! Daarna eten, ze hebben een restaurant op het strand waar maar 2 koppels zitten, maar dat helaasch wonderwel toch vol is volgens de ober. Dan maar het restaurant op de camping zelf. Dat ziet er wel redelijk gezellig uit, met tafels in de tuin onder de olijfbomen, maar het eten is maar heel gemiddeld.

Voor vandaag genoeg avontuur! Geen feestje op de camping maar naar dromenland in onze eigen “bungalow“.

1. Corine:
    6 september 2020
    Oei beetje tegenvaller hier en daar , maar hoe is het weer bij jullie 😎🌞😉
    Hopelijk een goede nacht gehad.
    Heb een fijne dag vandaag 😘
  2. Onno En Andrea:
    6 september 2020
    Het is zonnig en nu al 25 graden. Goed weer om niks te doen!
  3. Pascal:
    6 september 2020
    Morgen maar eens een italiaans sportkrantje op de koptikken (F1 paginas).
  4. Onno En Andrea:
    6 september 2020
    Ik heb het gezien! (Leve Ziggo Go). Leuk voor Gasly. Ik gun het hem wel.