Dag 3: Bergwandeling in de Dolomieten

1 september 2021 - Dimaro, Italië

Het zonnetje schijnt vandaag volop hier in de ‘Vale di Sole’, het belooft een prachtige dag te worden. Naast ons hotel is een kabelbaan, we besluiten die te nemen en een  bergwandeling te maken.

De kabelbaan is een flinke: de rit duurt een kleine 20 minuten en er is een tussenstation. Er zijn weinig mensen, dus je kunt wel zo door. Vanuit het hotel hebben we een kaart meegekregen en een route naar een bergmeertje, maar dat is een wandeling van 3 uur. En als we uit de kabelbaan stappen zien we dat we nog niet op het hoogste punt zijn: dat maakt nieuwsgierig! De helling verder op dus, en dat is een aardige klim. Het uitzicht is prachtig en indrukwekkend.

Dolomiti

De Dolomieten met besneeuwde bergtoppen liggen majestueus op de achtergrond, de zon schijnt, de lucht is zuiver: prachtig. We gaan op een rotsblokje zitten en blijven een tijdje ademloos kijken.

Nieuwe hobbyNa

Op het hoogste punt zitten we op 2245 meter en bijna boven de boomgrens. Daar wappert een Italiaanse vlag op een klein extra heuveltje, dus dat laatste stukje (waar geen pad meer is) klauteren we natuurlijk ook omhoog!

At the top!

En bijzonder: hier bovenaan zit een restaurantje met terras. We nuttigen een gezonde lunch op 2230 meter hoogte!

Gezonde lunch op hoog niveau

Daarna wandelen we langzaam terug naar de kabelbaan om het laatste stukje van de middag nog bij het zonneterras van het hotel door te kunnen brengen (ten midden van  de herrie van bouwgeluiden en de kabelbaan 😝).

Zonneterras Hotel Monroc met kabelbaan op de achtergrond

Het avondeten is weer bijzonder. Volpension met eten op sterrenniveau: nog nooit meegemaakt!

1. Corine:
    2 september 2021
    Dat was weer een lekkere klim naar boven. Doen jullie goed. Prachtige foto's en....jullie zien er super goed uit 👍
    Fijn zo'n relaxmomentje in de tuin 🤣 dat is pas genieten.

Even bij jullie reisverslag een update van hier. Wij gaan zo naar Boedapest. Adrie heeft daar vanavond een afspraak met een oogarts. De reguliere ziekenhuizen liggen hier qua hulp plat, dus gaan we naar een privékliniek. Het heeft nu lang genoeg geduurd. Hopelijk krijgt hij een datum voor een operatie.

Nou lieverds heb het fijn samen en geniet. Liefs xx 😘