Dag 10 (Woe 13 sept): Naar het zuiden

13 september 2023 - Lido Adriano, Italië

Ontbeten, ingepakt en uitgecheckt. De verlenging met 1 dag in ‘LaMonte Premium Apartments by Feuerstein’ heeft ons inderdaad niets gekost: de prijs voor 3 nachten is zelfs iets minder dan onze originele reservering voor 2 nachten via Booking.com 👍. De huur van de elektrische mountainbikes van gisteren was wel wat duurder: 2x€40 ipv 2x€30 zoals in het boekje op de kamer stond. Maar daar doen we dus maar niet moeilijk over.

Slecht weertje; tijd om te vetrekken!

We gaan op de juiste dag weg: het is grijs en het regent het eerste stukje dat we rijden (tussen de bergen). We gaan nu een stuk richting zuiden, waar het (hopelijk) zonniger is. Het is een dikke 5 uur rijden, dus we willen niet teveel tijd verspillen aan tussenstopjes. Maar tegen lunchtijd bezwijken we toch aan de verleiding om even bij het Gardameer te kijken. Daar zitten we niet zo heel ver vanaf en we besluiten om in Lasize te gaan lunchen. Dat stadje kennen we niet zo goed. Via Google vinden we een restaurantje dat panini’s serveert en een terras aan het water heeft. Zin in!

In Lasize is het behoorlijk druk, want markt. We parkeren op een parkeerplaats zo dicht mogelijk in het oude centrum, vinden ons restaurantje, en zien dit:

Lunchen met uitzicht op het meer

Rond 2 uur zijn onze panini’s op en begint de markt in te pakken. Zo zien we het meer toch nog even vanaf het terras 🤩. We lopen een heel kort rondje door de stad; het is hier een graadje of 30 en we willen zo snel mogelijk door richting ons volgende verblijf in de buurt van Ravenna. Lasize is wel mooi (maar druk): hier moeten we nog eens terug komen!

Haven van Lazise

Terug in de auto duurt het even voordat we het stadje uitzijn vanwege de drukte, en dan nog 2,5 uur naar de eindbestemming.

Om kwart voor 6 arriveren we, en moeten behoorlijk lang wachten bij het inchecken op een ouder stel voor ons. Bij het inchecken moeten we het hele resterende bedrag vooraf betalen (we hebben ook al een deel aanbetaald). Huisje eerst zien kan ook niet. “Zo zijn onze regels”.  Beetje morrend betalen we maar -het is toch een flink bedrag voor 5 dagen- waarna de dame van de receptie verteld dat er tot vrijdag een groot yoga festijn is op het strand; we kunnen van de zwembaden van de 2 naastgelegen campings gebruik maken als het strand te vol is. Ja lekker, dat hadden ze wel eerst mogen vertellen.

Het huisje is prima. Maar voor Onno even schakelen. Van “Luxury appartment” met mooie spulletjes naar een stacaravan. En per nacht wel 2x zo duur als dat luxe appartement. Maar goed, we hebben de “elite” variant geboekt die direct aan zee / het strand ligt. En ook nog eens 2 badkamers blijkt te hebben, dus snel stoppen met klagen!

We moeten nog boodschappen doen, dus nadat we onze spullen uitgeladen hebben springen we snel weer in de auto en rijden naar een “Eurospin” supermarkt, waar we ons verbazen over de lage prijzen. Grote flessen water voor €0,19 cent bijvoorbeeld. Of wijn voor €2,99. We laden een grote kar helemaal vol, incl. de nodige drankjes en rekenen €70,- af.  Terug op de camping laden we alles uit. We sterven ondertussen van de honger en besluiten snel te gaan eten. Geen tijd meer om te koken, dus naar het restaurant op de camping, dat naast ons “huisje” zit.

Even iets anders dan pizza of pasta

Dat blijkt veel chiquer te zijn dan we verwachten. Goede wijnen die vooraf geproefd mogen worden, nette bediening, mooi terras. Past helemaal niet op een “camping”. Het eten is ook erg goed. Zal wel komen omdat deze camping (van Club del Sole) samen met luxe hotelketen Sentido opgezet is.

We gaan na het eten nog even op ons terras uitbuiken (met een glaasje limoncello 🫣😋). We hebben de komende dagen genoeg tijd om de camping ontdekken.

1. Van gemert:
    14 september 2023
    jullie genieten wel he,ziet er allemaal fantastich uit.liefs mam.