Dag 1: Helmond naar Cannobio

13 oktober 2018 - Verbania, Italië

Sommige mensen plannen vakanties ver van te voren en zoeken van alles uit over waar ze naar toe gaan. Wij liever niet, wij zijn meer van op het laatste moment en spontaan. Maar dit is voor ons doen ook wel erg laatste  moment: op donderdagavond hebben we pas definitief besloten dat we zaterdag met de auto naar Italië op vakantie gaan en bedacht dat Cannobio bij Lago Maggiore onze eerste stop gaat worden. De rest zien we wel.

Het is ons zowaar gelukt redelijk op tijd te vertrekken (8:30); op weg naar Cannobio. Het is herstvakantie dus we hadden wel drukte verwacht, maar dat valt mee. 1x een redelijk korte file in Duitsland, en een wegafsluiting waardoor de navigatie ons omleid door.... Frankrijk! Viva la France! Hebben we dat ook weer gezien. Volgens de navigatie komen we vroeg aan, dus we besluiten in Zwitserland niet de Gottharttunnel te pakken, maar de pas. We worden daar niet vaak opgehouden door tragere verkeersdeelnemers voor ons (de Seat staat op standje Sport natuurlijk), dus dan blijkt het maar een kwartiertje langer dan de tunnel. En veel mooier en leuker natuurlijk! In de buurt van Lago Maggiore is alles al Italiaans. Toch rijdt je dan nog in Zwitserland. Rond 18:15 zijn we bij hotel Villa Delle Palme, een hotel gecombineerd met camping, net over de Zwitsers-Italiaanse grens.

Balkon van kamer hotel Villa Delle Palma

Blijkt een erg leuk hotel te zijn. We worden sympathiek ontvangen door iemand (de eigenaar?) die prima Engels, Duits en Italiaans spreekt en ons de prive-parkeerplaats en kamer wijst. Flesje Prosecco op de kamer ter welkom, de kamer is groot en netjes en heeft een mooi balkon vanwaar je het meer net kunt zien. De camping ziet er erg verzorgd en leuk uit, maar is zo goed als verlaten. Wat mensen met campers nog, maar verder is het lekker rustig.

Lago Maggiore bij aankomst

Omkleden en eten in het restaurant van de camping ernaast (ze zijn samen gegaan). Dat is een prima restaurantje waar we semi-buiten eten onder een terrasverwarming met een gezellig Italiaans relaxmuziekje op de achtergrond en een goed wijntje erbij. Na het eten doen we nog een kleine wandeling waarna we terug gaan en op tijd onder de wol.

Hotel Villa Delle Palma by night

Van reisblog naar fotoboek