Dag 2: Wandelen bij Cannobio

14 oktober 2018 - Verbania, Italië

Het ontbijt bij het hotel is ook prima. Het is hier echter niet zo warm als in Nederland (waar het 25 graden is, hier 19.... Grrrrr...) dus we twijfelen even wat we gaan doen. We besluiten een wandeling te maken langs een rivier naar een kerkje dat Orrido di sant'anna heet. Het is een mooie wandeling langs een rivier en een bos vol herfstkleuren.

Mooie herfstkleuren in het bos langs de rivier.

Een vreemde eend in de rivier

Het kerkje ligt prachtig, met een schitterend uitzicht over de rivier die ter hoogte van de kerk tussen hoge rotswanden door kronkelt. Erachter ligt een restaurantje waar je heel gezellig in de tuin langs het water kan eten. Dat treft, want het is ondertussen 14:00 en we lusten wel wat. Maar dat kan niet hè? 14:00 meneer en mevrouw, lunchtijd voorbij, keuken dicht. Dat is zo irritant aan Italië, dat je nooit een broodje kunt eten als je trek hebt.

Rivier bij Orrido di sant'anna

Afijn we wandelen terug richting hotel. Net voor Cannobio is een gammele hangbrug die we oversteken en zie daar! Aan de overkant een terras waar we toch nog wat eten en drinken. Tegen de tijd dat we terug zijn bij het hotel is het tegen 16:00. Tijd om die Prosecco open te trekken!

‘s Avonds Cannobio in geweest om daar even rond te kijken en te eten. Mooie boulevard en veel restaurants met terrassen met uitzicht over het meer. Maar daar zitten allemaal toeristen.  Dus eigenwijs als wij zijn gaan wij lekker eten in een heel smal maar gezellig steegje, weg van andere toeristen. Lekker gegeten voor een prima prijsje. Met de buikjes vol lopen we terug naar het hotel.

Lekker eten in Cannobio

1. Corine:
    14 oktober 2018
    Volgende keer toch een lunchpakket meenemen 😉
    Fijn hè weg van toeristen . Gelukkig zijn jullie lokale bewoners 😂😂