Dag 7 (Zo 10 sept): Daar is ‘ie weer! De fernpass

10 september 2023 - Colle Isarco, Italië

Fijn ontbijt gehad en rond half 11 richting Italië gegaan. Wonder boven wonder geeft de navigatie dit keer 3 routes aan die niet over de fernpass gaan. Dat is die verder-niet-zo-heel-bijzondere-bergpas in Oostenrijk waar we altijd overheen moeten en waar het altijd irritant druk is. Maar er is wel een mooi bergmeertje en een plek waar je een goede strudel kunt eten met uitzicht op dat meertje. En nu we toch tijd genoeg hebben lijkt ons dat leuker dan alleen maar snelweg. Dus ondanks dat we die vermaledijde fernpass nu kunnen vermijden kiezen we er deze keer zelf voor. Binnen no time staan we op de snelweg (nog boven Ulm in Duitsland) al in een lekkere file van een half uur. En even later nog veel meer files. De vloek van de fernpass rijkt ver…

Rond half 4 komen we bij het bergmeertje (de Blindsee) aan. Of, ja, bij een slagboom. Eerst €15 betalen voor parkeren, pas dan kan je naar het meer rijden. En over een heel smal weggetje.😬

Blindsee

We lopen een klein stukje langs het water, voelen het water en gaan eventjes op een bankje zitten om van het uitzicht en van het mooi weer (hier ook rond de 30 graden) te genieten. Omdat het ondertussen al half 5 is en we nog 2 uurtjes naar het volgende hotel moeten (al vanuit thuis geboekt), besluiten we dat we de strudel dit keer over slaan. Als we vervolgens langs het restaurant rijden kunnen we het toch niet laten en alsnog stoppen we 😋.  Mjammie!

Apfelstrudel mit Vanillesoße

We rijden daarna zonder verdere vertraging naar LaMonte (soort Monroc, vakantie 2021) bij Brenner in de buurt. Het is een design appartementencomplex. Helemaal Onno’s ding.

La Monte

Het appartement is behoorlijk groot en nieuw, en de schoonmaakster heeft kennelijk een styling-tik: alle keukenspulletjes staan een design achtig opgesteld in de kasten. Glazen schuin op een rijtje gezet, spatels en ander keukengerei kaarsrecht neergelegd en als je een grote kast open trekt staat er een vergiet of een theepot strak in het midden in een verder lege kast. Grappig!

Hoe zet je keukenspulletjes gestyled neer? 😄

We eten in de pizzeria van het hotel ernaast (zelfde eigenaar). Prima pizza en een schappelijke prijs. Het is wel wat frisjes hier, heel anders dan de 30 graden van de laatste dagen. In principe zijn we alleen morgen hier en vertrekken we dinsdagochtend weer. Dus de rest van de avond besteden we aan het kijken waar naar toe dan!

1. Van gemert:
    10 september 2023
    Wij wensen jullie een fijne vakantie en lezen jullie verhalen met veel plezier Ben en Mam
  2. Corine:
    11 september 2023
    En was de avond genoeg om te kijken waar jullie naar toe reizen ? Heb een fijne dag vandaag 😘
  3. Onno En Andrea:
    11 september 2023
    We weten wel dat we het mooie weer achteraan gaan. Maar we weten nog niet of het de oost- of westkust wordt.
  4. Corine:
    Ik volg wel ......met lezen dan 😄