Dag 7: Sestri Levante

22 mei 2016 - Sestri Levante, Italië

Vandaag grotendeels bij het hotel gebleven. Het is een schattig hotel van een vriendelijke familie, maar er is wel veul stuk. Wifi op de kamer? Doet het bijna niet. Airco? Stuk. Andrea wou vanochtend gaan hardlopen op de hardloopband in de gym (Wow. Sportief hè?): stuk. De zonnebedjes bij het zwembad hebben zo'n dakje: bij de meeste stuk zodat het in je gezicht valt. Douche? Klein straaltje. Zolderkamer onder het dak dus we kunnen in een groot deel van de kamer niet eens recht op staan. Maar ach, het is heerlijk weer.

Handig joh, zo'n zolderkamer!

's Ochtends bij het zwembad gelegen. Tegen een uur of 1 komen we er achter dat bij het hotel geen lunch te krijgen is. Ook niets echt in de buurt. Omkleden dus en de auto in naar de stad. Handig! Bij de zee geluncht, maar daar waren we eigenlijk net te laat. Ze zijn nogal strikt in de tijden hier, tot 13:45 was lunch mevrouw en meneer. Nu kunt u alleen nog een salade of paninni krijgen. Nou prima toch? Dan weer terug, omkleden, bij het zwembad een boekje lezen en tegen etenstijd weer omkleden om naar de stad te gaan voor eten. Je zou er bijna moe van worden! We vragen een tip om snel en niet te duur te kunnen eten, je hebt niet iedere dag zin (en geld voor) die uitgebreide meergangen menu's. We krijgen het adres van een pizzeria die heel goed moet zijn, maar niets bijzonders blijkt.  Nog een avondwandeling door de stad en weer terug om plannen gaan maken voor morgen.

Sestri Lecante

Dan wilden we naar Cinque Terre, 5 dorpjes langs de kust die schilderachtig mooi zijn en waar geen autoweg langs loopt. Maar wel hele mooie wandelpaden over kliffen, bergweggetjes etc. De wandelpaden zijn wereldberoemd en van het eerste naar het laatste dorp is 2 dagen wandelen. We moeten dus wat puzzelen hoe we er komen en welk stuk we gaan wandelen, want een paar uur vinden we wel genoeg. Het moet wel leuk blijven natuurlijk! Maar nu blijkt het morgen te gaan regenen, dus het wordt even afwachten wat we gaan doen.

1. Corine:
    23 mei 2016
    Haha je zou er stuk van zijn van zo'n dag :)